اسکانو
طراحی راه‌پله‌

طراحی راه‌پله‌ای با ساختار بیومورفیک در پاریس

تمامی ساختمان‌های خاص به‌واسطه نوع متریال و یا امکانات متفاوتی که ارائه می‌دهند، خاص برشمرده نمی‌شوند؛ طراحی داخلی خاص و استفاده از المان‌هایی متفاوت نیز می‌توانند بر خاص بودن یک ساختمان تأثیر داشته باشند. گروه طراحی Ora Ito در پاریس یک دفتر اداری را طراحی کرده‌اند که دقیقاً نقطه عطف آن و جزئی متفاوت که در ساختمان‌های دیگر قابل‌مشاهده نیست پله گرد و تندیس گونه آن است، که توانسته جلوه‌ای بسیار خاص، خیره‌کننده و زیبا به ساختمان ببخشد. این تندیس یک پله چوبی است که دقیقاً در قلب ساختمان قرارگرفته و دقیقاً نقطه‌ای است که ارتباط بین 4 طبقه از این ساختمان را فراهم خواهد کرد.

این نوع از راه‌پله دارای لایه‌های مدولار از تخته چوبی بوده و با سبک پارامتریک ساخته‌شده است. راه‌پله فوق دارای شکلی به‌سان گردباد است و در فضایی بسیار آرام، مدرن و بارنگ‌هایی خنثی قرارگرفته که این شیوه از طراحی داخلی در برجسته کردن آن تأثیر زیادی گذاشته است.

به گفته طراحان این پروژه ساختار کلی این راه‌پله به‌صورت بیومورفیک بوده که در زبان یونانی بیومورفیک به معنای فرم زنده است، به این معنی که یک شیء را به‌گونه‌ای فرم دهی کنیم تا اثر نهایی آن به شکل یک موجود و یا یک مخلوق ارگانیک و زنده خودنمایی کند.

نورپردازی اما در این پروژه نیز همانند پروژه‌های دیگر دارای حساسیت بالایی است و درواقع یکی از اجزای بسیار مهم در زیبایی و طراحی دکوراسیون به‌حساب خواهد آمد، ازاین‌رو طراحان این پروژه نیز برای زنده به تصویر کشیدن راه‌پله‌های گردبادی این ساختمان، از نورپردازی‌های ویژه زیر پله‌ها استفاده کرده‌اند که مخفی بوده و علاوه بر اینکه کارایی داشته منجر به زیبایی هر چه بیشتر آن شده است.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]