اسکانو
دفتر کار جدید گوگل

طراحی منحصربه‌فرد دفتر کار جدید گوگل با لقب آسمان‌خراش

گوگل چند سالی است که برای طراحی دفتر جدید خود با طراحان بسیاری سروکار دارد؛ که درنهایت طرح کلی این ساختمان منحصربه‌فرد 80 هزار مترمربعی با یک باغ وسیع در پشت‌بام خود و امکانات بسیاری که در دل خود جای‌داده است توسط شرکت‌های معماری هثرویک، بیارک اینگلس، AHMM و گوگل داده‌شده است. این ساختمان به دلیل عظمت خود لقب آسمان‌خراش را به خود گرفته و قرار است بیش از 4 هزار نفر در آن جای‌گیرند؛ در حال حاضر کارکنان گوگل در دفاتر مختلفی در لندن مشغول بکار هستند که پس از اتمام این پروژه غول‌پیکر همگی در یک دفتر دورهم جمع خواهند شد.

ساخت فاز اول از این پروژه در سال آینده شروع به ساخت خواهد شد؛ بر اساس گزارش‌های منتشرشده هزینه ساخت این آسمان‌خراش چیزی در حدود یک میلیارد پوند در نظر گرفته‌شده است. این ساختمان در 11 طبقه و در مساحتی ۸۰ هزار و ۸۱۹ مترمربع و پهنایی برابر با 330 مترمربع ساخته می‌شود.

مقر اصلی گوگل بر روی مغازه‌هایی ساخته می‌شود که ورودی‌های طبقه اول آن در بین دفاتر کار قرار خواهند گرفت. طراحی به‌گونه‌ای است که دفاتر کار و فروشگاه‌ها در طبقه اول فضایی متنوع را در ایجاد کنند که به‌مرورزمان تغییر کرده و به زمان خود هماهنگی بسیاری داشته باشند. داخل ساختمان تمامی امکانات لازم رادار است؛ کافه‌ها و اتاق‌های ملاقات به همراه یک استخر ۲۵ متری، اتاق ماساژ، منطقه‌ای چندمنظوره برای بازی و ورزش‌هایی مانند بسکتبال و فوتبال آمریکایی و یک سالن ۲۱۰ نفری برای معرفی محصولات و ارائه‌های مختلف در نظر گرفته‌شده است.

بر روی سقف ساختمان نیز یک باغ 300 متری پوشیده شده با انواع گونه‌های گیاهی در نظر گرفته‌شده که شامل منطقه توقف بوده و با گیاهان وحشی پرشده است. در این باغ 300 متری فضایی 200 متری برای دویدن و نیز یک کافه در نظر گرفته‌شده است.

بخش عظیمی از طراحی داخلی ساختمان را دفاتر بدون دیوار تشکیل می‌دهند. برای این ساختمان همچنین یک‌راه پله مرکزی در نظر گرفته‌شده که از طبقه همکف تا پشت‌بام امتداد داشته و این دو ناحیه را به یکدیگر متصل می‌کند. برای ساختمان پنجره‌هایی تمام‌قد در نظر گرفته‌شده که باعث می‌شود کارکنان در طول روز از نور طبیعی بهره‌مند شوند.

 جالب است بدانید علاوه بر این پنجره‌های تمام‌قد، دریچه‌های چوبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده که با موقعیت آفتاب چرخیده و مانع از عبور نور مزاحم به داخل خواهند شد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]