اسکانو

طراحی منحصر بفرد اولین رستوران زیر آب در اروپا

یکی از جدیدترین طرح‌های اسنوهتا یک رستوران زیرآب شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد در اروپا است. برای پیاده‌سازی این طرح جنوبی‌ترین نقطه خطوط ساحلی نروژ در نظر گرفته‌شده و این پروژه شگفت‌انگیز با خصوصیات برجسته‌ای که دارد قطعاً می‌تواند قدرت این گروه معماری را به رخ دیگر رقیبان بکشد. این طرح پس از ساخت اولین رستوران زیرآب اروپا نام‌گذاری خواهد شد و هدف از این نوع طراحی نزدیکی به نیروهای طبیعت بوده، این پروژه همچنین به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی برای زندگی دریایی نیز عمل می‌کند. این پروژه درواقع به شکل یک قایق لوکس پیاده‌سازی می‌شود که در حال غرق شدن است و در تلاش است تا مفهوم سقوط در عمق را به تصویر بکشد.

بخش‌هایی از این رستوران نیز قرار است به مرکز تحقیقات زیست‌شناسی دریایی اختصاص داده شود و استقبال خوبی از تیم‌های تحقیقاتی در رشته‌هایی که مطالعات زیست‌شناسی دریایی و رفتار ماهی انجام می‌دهند به‌عمل‌آمده است. در ساخت و طراحی خارجی این رستوران به دلیل شرایط ویژه‌ای که در آن حاکم است باید اقدامات اجرایی و تأسیساتی خاصی در نظر گرفته شود چراکه فرم کلی این پروژه در شکل رستورانی نیمه غرق‌شده است. برای شروع کار باید تمامی مداخل خارجی و داخلی توسط موادی خاص آب‌بندی شوند تا ذره‌ای امکان ورود آب به داخل وجود نداشته باشد؛ به دلیل وجود این قایق نیمه غرق در دل دریا باید از بتنی استفاده شود که کمترین میزان جذب آب در آن وجود داشته باشد، این قالب بتنی درواقع برای پوسته خارجی این رستوران در نظر گرفته می‌شود.

برای استفاده از این نوع بتن خاص، بتن پیشنهادی همان مواد و مصالحی است که به‌عنوان پایه پل‌های معلق در آب و یا سدسازی مورداستفاده قرار خواهد گرفت، به این شکل دیگر رسوبات آب‌شور و فشار آب داخل دریا تهدیدی برای این سازه به شمار نخواهد آمد.

بازدیدکنندگان از این مجموعه می‌توانند در سه سطح وارد رستوران شوند؛ سطح اول این پروژه همان ورودی آن است که توسط دریای عمیق بلعیده‌شده است؛ دو سطح بعدی پروژه دقیقاً جایی است که توسط یک پنجره اکریلیک باریک و عمودی از دنیای بیرونی و زیرآب جداشده است، در این قسمت بازدیدکنندگان می‌توانند از داخل رستوران سطوح داخلی دریا را مشاهده کرده و توسط میزهای ناهارخوری طولانی که در آن‌ها چیده شده است بنشینند، غذای دل‌چسب خود را نوش جان کرده و به دنیای زیرآب خیره شوند. در طراحی داخلی این رستوران نیز به شکلی عمل خواهد شد که افراد ساکن در آن را بیشتر به یاد صخره‌های مرجانی در دل دریابی اندازد؛ به این منظور برای سقف و دیوارهای این مجموعه المان‌های کوچکی در نظر گرفته‌شده است که به شکل برگ‌های مردابی بوده و درنهایت کار می‌توانند فضایی پویا، زیبا و آرامش‌بخش را ایجاد کنند.

پالت رنگی انتخاب‌شده برای رستوران الهام گرفته از همان منطقه ساحلی است؛ اتاق غذاخوری دارای رنگ‌های آبی تیره و سبز تیره الهام گرفته از دریاچه و جلبک‌های دریایی است که توانسته‌اند در کنار پوسته‌ای ضخیم و بتنی محیطی گرم و صمیمی را ایجاد کنند. برای این پروژه از فن‌آوری پیشرفته پمپ گرمایشی استفاده‌شده است که در جهت گرم و یا سرد کردن فضای داخلی می‌تواند دمایی پایدار را ایجاد کند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]