اسکانو
معماری مدرن

طراحی ویلای مدرن با تأثیرپذیری از معماری مدرن اوایل قرن بیستم در هلند

طراحی پروژه‌های ساختمانی زمانی که در حومه شهر قرار می‌گیرند می‌توانند ویژگی‌های بسیاری را با خود به همراه داشته باشند و درواقع دست معماران و طراحان برای آن‌ها باز است. این ویلا نیز از معماری مدرن اوایل قرن بیستم در هلند ساخته شده است.

به دلیل وجود فضای گسترده و امکانات خاص و شرایط اقلیمی که بر برخی محیط‌ها در حومه شهر حاکم است، عموماً ساخت یک ویلا در آن‌ها بسیار ساده‌تر و با دستی بازتر از ساخت یک ویلا در مرکز شهر است. این ویلای مدرن که از آن برای شما رونمایی می‌کنیم توسط گروه معماری Maas Architecten و در شهر برلیکام، هلند طراحی و ساخته‌شده که یک نوع ویلای مدرن با تأثیرپذیری از معماری مدرن اوایل قرن بیستم بوده و دارای طراحی منحصربه‌فرد و بسیار زیبایی است.

طرح کلی این ویلا به شکل H است و درواقع از دو ویلا در کنار هم ساخته‌شده که توسط راهرویی به یکدیگر متصل هستند. درواقع در این نوع طراحی تلاش شده در آن تا از حداکثر فضا استفاده شود که درواقع می‌توان گفت سیرکولاسیون باز و متصل کردن فضاهای گسترده در این ویلا به‌خوبی رعایت شده است.

 دو ضلع از ساختمان دارای دیوارهایی شیشه‌ای می‌باشند که ظاهری مدرن و شیک را در اختیار ساکنین قرار می‌دهند؛ مضاف بر اینکه این دو ضلع شیشه‌ای اجازه می‌دهند تا افراد ساکن در ویلا در تمام مدت روز بتوانند از حداکثر نور خورشید بهره ببرند؛ اما طراحی اصلی پروژه و درواقع حجم اصلی آن یادآور بناهای کاه‌گلی است، چراکه در سقف این بنا از متریالی همچون نِی و کاه استفاده‌شده که دلیل آن‌هم نزدیکی به شرایط اقلیمی خاص منطقه بوده است.

همان‌طور که می‌دانید رنگ سفید یک معرف برای سبک مدرن است، فضاهای داخلی این پروژه نیز تماماً به رنگ سفید هستند و دارای حجم‌های بسیار ساده‌ای می‌باشند که درواقع طراحان برای این ویلای مدرن در حومه شهر سبک امروزی و ساده را در نظر گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]