اسکانو
طرح پیشنهادی کارخانه عمودی

طرح پیشنهادی کارخانه عمودی و کسب رتبه دوم جایزه ایولو در سال 2017

در دنیای مدرن امروزی آسمان‌خراش‌ها جزو برجسته‌ترین‌های معماری مدرن بوده که اغلب تنها برای امور کاری مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، آن‌قدری زندگی‌های امروزی پیشرفت کرده است که اکنون دیگر آسمان‌خراش‌ها برای مصارف خانگی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. همه می‌دانیم ساخت آسمان‌خراش‌ها یکی از بهترین راه‌حل‌های موجود برای شهرهای شلوغ و مملو از جمعیت است؛ به این طریق می‌توان جمعیت زیادی از افراد را در سازه‌ای بلندقد ساماندهی کرد. گروه‌های معماری بسیاری وجود دارند که با طراحی‌های خلاقانه خود در سراسر دنیا توانسته سازه‌های خاص و شگفت‌انگیزی طراحی کنند، سازه‌هایی که توانسته‌اند جوایز متنوعی را از آنِ خود کنند.

دراین‌بین دو گروه طراحی صاحب‌نام oiio و  MAD توانسته‌اند با طراحی‌های فوق‌العاده خاص خود دنیای معماری را شگفت‌زده کرده به‌طوری‌که توانسته‌اند تا تعریفی متناقض و کاملاً متفاوت از طراحی آسمان‌خراش‌ها را ارائه کرده و کار خود را در سراسر دنیا شهره عام و خاص کنند.  اما در سال 2107 طراحی‌های خاصی از چند برج و آسمان‌خراش ارائه‌شده است، که این کانسپت ها توانسته برنده جوایز متنوعی شوند.

یکی از این پروژه‌های طراحی که توانسته رتبه دوم مسابقه معماری eVolo 2017 را از آن خود کند، طرحی منحصربه‌فرد از یک کارخانه عمودی در کلان‌شهرهای آینده است. این طرح شهری عظیم را به تصویر می‌کشد که در مرکز آن‌یک کارخانه عمودی قرارگرفته است. این نوع از طراحی دقیقاً یکی از همان طراحی‌هاست که برای مقابله با ازدیاد جمعیت بوده و دارای یک قالب صنعتی است. تیانشو لیو و لینشن زی از طراحان این پروژه هستند که توانسته‌اند با طرح خود کانسپت دفع زباله برای شهر محل زندگی خود را در فیلیپین به‌عنوان یک‌راه حل گسترده ارائه دهند. در این طرح دو طراح قصد دارند تا مردم را از ارزش زباله‌ها آگاه ساخته و به آن‌ها بگویند که می‌توان از زباله‌های دورریختنی و دفع آن‌ها انرژی تولید کرد که برای ادامه زندگی از آن‌ها استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]