اسکانو
تحولات بازار مسکن

عملکرد نادرست وزارت راه و شهر سازی در مسکن / آمار تحولات بازار مسکن

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد که در سال گذشته بازار مسکن یخ‌زده است و در طی این 4 سال آخوندی آجر بر روی آجر نگذاشته است! به گفته قاضی پور یکی از بخش‌هایی که به‌شدت در شاخص‌های رشد اقتصادی تأثیر دارد مسکن است، این حوزه درواقع بیش از 25 درصد اقتصاد کشور را شامل است و درواقع با بیش از 200 صنعت در ارتباط است که رونق در آن درواقع به رونق در بخش‌های دیگر نیز می‌انجامد. به گفته قاضی پور دولت بخش مسکن را رها کرده و به دلیل رکودی که وجود دارد بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل‌شده و بسیاری دیگر نیز در آستانه تعطیل شدن هستند. به دلیل عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به بازار مسکن باعث شده بسیاری از افراد بیکار شده و سازندگان و پیمانکاران در این بازار با شرایط سختی روبه‌رو شوند و عملاً رو به بیکاری باشند. قاضی پور همچنین معتقد است که اشتغال‌زایی در بخش مسکن روندی نزولی در پی داشته و این مسئله تنها از بی‌برنامگی‌های وزارت راه و شهرسازی نشاءت گرفته و پس از چهار سال که وعده مسکن اجتماعی داده‌شده هنوز هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

اما این روزها آمار و اطلاعات رسمی بانک مرکزی چه اعدادی را از تحولات مسکن نشان می‌دهند؟

تحولات بازار مسکن

در فصل تابستان مجموعه بناهایی که دارای 80 متر و کمتر زیربنا بوده‌اند توانسته‌اند، 51.3 درصد از خریدوفروش را به خود اختصاص دهند؛ اما خرید آپارتمان‌هایی با زیربنای 100 تا 170 متر نیز توانسته سهم 25.4 درصدی را از آن خود کند. عموماً تقاضا برای چنین واحدهایی مختص به افرادی است که به دنبال آن هستند تا ملک خود را تبدیل به احسن کنند. جالب است بدانید قیمت مسکن در دوره پیش رونق برای چنین واحدهایی که عمر آن‌ها بیش از یک سال است به قیمت میانگین منطقه خود بسیار نزدیک شده است، اما هنوز هم هستند واحدهایی که باقیمتی به بسیار بالاتر از قیمت میانگین منطقه به بفروش می‌روند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]