اسکانو

محله‌های ارزان تهران برای خرید آپارتمان کدام محله‌ها هستند؟

با قطعی شدن کاهش نرخ سود بانک‌ها در سال جاری پیش‌بینی می‌شود بازار خریدوفروش مسکن نیز دستخوش تغییراتی شود. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند کاهش نرخ سود بانکی موجب افزایش تمایل سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن شده است. ازاینجایی‌که عرضه و تقاضا دوروی سکه بخش مسکن هستند با افزایش تقاضا برای خرید مسکن، بازار ساخت‌وساز و صنایع مرتبط با آن نیز رونق خواهند گرفت. نکته قابل‌توجه در رابطه با متقاضیان مسکن این است که بیشتر آن‌ها به دنبال خانه در محله‌های ارزان تهران هستند.

محله‌های ارزان تهران کجا هستند؟

با بررسی آگهی‌های آپارتمان‌های فروشی در سطح تهران می‌توان نتیجه گرفت که آپارتمان‌های ارزان و باقیمت مناسب تهران در سطح شهر پراکنده‌اند و در هر یک از نقاط شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تهران محله‌های ارزان وجود دارد که آپارتمان‌های خوش قیمت دارند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای افرادی باشند که به دنبال آپارتمان‌هایی باقیمت زیر 400 میلیون تومان هستند. ولی تمرکز آگهی‌ها در شرق و غرب شهر است.

محله‌های ارزان غرب تهران

محله‌های چیتگر، بلوار فردوس، طرشت، جنت‌آباد، پونک، شهران، ستارخان و صادقیه ازجمله محله‌های غرب و شمال غرب تهران هستند که بازار خریدوفروش آپارتمان‌های زیر 400 میلین تومان در آن‌ها بسیار داغ است و. با توجه به جدید بودن این محله دارای بافت شهرسازی مناسبی هستند و به بزرگراه‌های مهم سطح شهر دسترسی دارند به همین دلیل بسیار از خریداران ملکی که به دنبال خرید آپارتمان‌های نوساز باقیمت مناسب هستند این محله‌ها را انتخاب می‌کنند.

محله‌های ارزان شرق تهران

محله‌های تهران‌پارس، نارمک، تهران‌نو، افسریه و پیروزی محله‌های ارزان شرق تهران هستند. تعداد آگهی‌های آپارتمان‌های فروشی زیر 400 میلیون نیز در این محله‌ها بسیار است.

محله‌های ارزان جنوب تهران

بیشتر محله‌های جنوبی تهران دارای قیمت مناسبی هستند ولی در میان آگهی‌های آپارتمان‌های زیر 400 میلیون تومان محله خانی‌آباد و خاوران بیشتر به چشم می‌خورد که نشان از رونق بازار خریدوفروش خانه در این محله‌ها دارد.

مقایسه شرق و غرب تهران

با توجه به اینکه آگهی آپارتمان‌های ارزان در تهران در مناطق شرق و غرب تهران متمرکز هستند این سؤال پیش می‌آید که غرب تهران بهتر است یا شرق آن؟

مهم‌ترین تفاوت شرق و غرب تهران قدمت آن‌ها است. محله‌های شرق تهران قدیمی‌ترند، بااینکه در شرق نیز شهرک‌های جدیدی ساخته‌شده است ولی عمر محله‌های غرب تهران کمتر است.

 میانگین سنی ساکنین شرق نیز از ساکنین غرب بیشتر است. در شرق تهران حتی می‌توانید آثار تاریخی پیدا کنید. آتشکده، بناهای بجا مانده از زمان قاجار، شکارگاه سلطنتی و… اما این مساله در غرب محدود به دهکده‌ی فرحزاد، جنت آباد و مسیر امامزاده داوود است که البته آن هم بیشتر شمال تهران تلقی می‌شود تا غرب.

در شرق تعداد فرهنگیان و بازنشستگان دولتی بیشتر است و همین امر باعث بالا بودن میانگین عمر در شرق شده است. در حالی که در غرب مشاغل آزاد بیشتر است و جوانان بیشتری در غرب وجود دارند. به همین دلیل ساکنین شرق بیشر قدیمی و سنتی هستند و غربی‌ها تجددگرا و مدرن.

 مهاجرین بیشتر در غرب تهران ساکنین می‌شوند زیرا غرب تهران پتانسیل و فضای بیشتری برای رشد و توسعه دارد. ساکنین شرق مهاجران شهرهای شرقی و شمال شرقی و ساکنین غرب مهاجران غرب و شمال غربی هستند.

 خیابان‌ها و ساختمان‌های غرب تهران بر طبق شهرسازی مدرن ساخته است درحالی‌که خیابان‌ها و کوچه‌های شرق تهران باریک‌اند و تراکم ساختمان‌ها در آن بیشتر است.

 متراژ آپارتمان‌های غرب از شرق بیشتر است. مساحت فضای سبز شرق از غرب تهران بیشتر است. مساحت کوهسار، چیتگر و کن با سرخه‌حصار، خجیر و لویزان قابل مقایسه نیست. آب‌وهوای غرب تهران از شرق تهران بهتر است.

با توجه به تفاوت‌های این دو منطقه، هرکدام می‌تواند مناسب و مطابق خواسته‌ی برخی از خریداران باشند و لزوماً یکی بر دیگری ارجحیت ندارد.

 

خرید آپارتمان با 100 میلیون تومان در تهران 

خرید آپارتمان با 200 میلیون تومان در تهران

خرید آپارتمان با 300 میلیون تومان در تهران 

خرید آپارتمان با 400 میلیون تومان در تهران 

 

 

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]