اسکانو

[:en]بررسی خرید خانه در دبی[:de]

بررسی خرید خانه در دبی

[:]

در لابه‌لای آگهی املاک خارجی آپارتمان‌های دبی بیشترین سهم را دارند. متراژ این آپارتمان‌ها به‌طور میانگین حدود ۷۰ تا ۱۵۰متر است و حداقل قیمت درنظر گرفته برای آنها مبلغی در حدود ۷۰۰میلیون تومان است.

به گفته برخی کار‌شناسان و فعالان بازار ملک، صدور اقامت دائم و سود سرمایه‌گذاری باعث ترغیب ایرانیان به خرید ملک در دبی شده است اما به گفته برخی حقوقدانان موضوع صدور پروانه اقامت برای اتباع بیگانه به شرط خرید املاک و مستغلات صحت نداشته و در حال حاضر به علت افزایش حباب گونه قیمت‌های ملک در دبی خرید ملک در این کشور سود آنچنانی برای سرمایه‌گذار ندارد. به گزارش اقتصاد، رستم عبادی، کار‌شناس و فعال املاک خارجی در منطقه شمال تهران در این مورد گفت: جدای از وعده‌های نادرست اقامت دائم اگرشخصی خواستار سرمایه‌گذاری در دبی است باید بداند از سال۲۰۰۲ که به اتباع خارجی اجازه مالکیت داده شده، دبی با افزایش قیمت ملک روبرو شده است و دیگر این کشور برای سرمایه‌گذاری به صرفه نیست.

عبادی در این مورد افزود: فروش خانه‌های ویلایی یا زمین‌دار تنها به شرط داشتن شریک خارجی و تبعه اصلی آن کشور‌ها ممکن است. ضمنا بیشتر شرکت‌های ساختمانی و بنگاه‌های املاک در دبی از فروش مالکیت خانه‌ها به مردم خودداری می‌کنند. در واقع بی‌آنکه خریدار مطلع شود فقط ساختمان و اعیان را به او می‌فروشند.

این مشاور در ادامه بیان کرد: بیشترین کلاهبرداری در زمینه فروش ملک خارجی وعده گرفتن اقامت دائم است. بر اساس قانون امارات متحده عربی به هیچ فرد خارجی اقامت دائم یا پاسپورت اماراتی تحت هیچ عنوانی داده نمی‌شود و افراد خارجی فقط می‌توانند ویزای اقامت حداکثر شش ماه تا سه سال دریافت کنند که البته با شروطی قابل تمدید خواهد بود.به طور مثال برای سرمایه گذارانی که صاحب ملکی در امارات به ارزش بالا‌تر از یک میلیون درهم باشد، ویزای اقامت شش ماهه قابل تمدید صادر می‌شود.

عبادی افزود:در این کشور، معمولا جذب سرمایه خارجی با هدف رواج ساخت‌وساز در نقاط کمتر توسعه یافته انجام می‌شود و نقاط پر رونق و عرصه (زمین) قابل انتقال به اتباع خارجی نیست.

وی تاکید کرد: اگر موفق به دریافت اقامت دایم کشوری نشده‌اید، خرید ملک هرگز گزینه مناسبی به شمار نمی‌آید. این گزینه تنها به درد افرادی می‌خورد که مقیم آن کشور‌ها به شمار می‌آیند یا قصد اقامت دایم نداشته و به دلیل تحصیل یا کار به کشور دیگر رفت و آمد دارند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]