اسکانو
جاهای دیدنی قشم

معرفی جاهای دیدنی قشم و جاذبه های طبیعی آن برای دوستداران طبیعت (سری اول)

نام جزیره قشم را شنیده‌اید؛ منطقه‌ای که بزرگ‌ترین جزیره در خلیج‌فارس و استان هرمزگان بشمار رفته و از جاذبه‌های دیدنی بسیاری در دل خود برخوردار است. جالب است بدانید دوستداران طبیعت از جاذبه‌های طبیعت این منطقه به‌عنوان عجایب هفتگانه یادکرده‌اند و معتقدند که چنین طبیعتی در چنان پهنه‌ای از زمین بی‌نظیر است. اگر هنوز به این جزیره زیبا سفر نکرده‌اید توصیه می‌کنم همراه با ما باشید تا علاوه بر مراکز خرید این جزیره دیدنی با جاذبه‌های گردشگری بسیار آن آشنا شوید.

غار نمک جزیره قشم

غار نمک در 90 کیلومتری شهر قشم قرار دارد منطقه‌ای که تقریباً به‌موازات ساحل جنوبی قرار داشته، کوه گنبدی که دارای ارتفاع 237 متری از سطح دریا بوده و غار نمکی که در این مکان قرار دارد. از جاده کناری تا رسیدن به دهانه غار حدود 2 کیلومتر مسافت بوده که توصیه می‌کنیم آن را پیاده‌روی کرده و از زیبایی محیط لذت ببرید. درون غار بسیار تاریک است پس باید در هنگام بازدید از آن چراغ‌قوه‌های قوی در اختیار داشته باشید؛ سقف غار از قندیل‌های بلوری  پر بوده و کف آن نیز آب‌نمک در جریان است که به‌نوبه خود زیبایی وصف‌ناپذیری را ایجاد کرده است. نمک این غار یکی از بهترین نمک‌های خوراکی بوده که می‌تواند به‌عنوان نمک طبی نیز به مصرف ورزشکاران حرفه‌ای برسد. همچنین باقی ماندن و تنفس در داخل غار نمک قشم می‌تواند به بهبود بیماران مبتلابه آسم و ناراحتی‌های تنفسی کمک کند.

کوه‌ها و تندیس‌های جزیره قشم

جزیره قشم مملو از کوه‌های کم ارتفاع و شگفت‌انگیز است که پدید آمدن آن‌ها ارتباط مستقیمی با تحولات دورانی و فروکش آب داشته است و سطح این کوه‌ها را لایه‌های مرجانی، اسفنجی و دوکفه‌ای‌ها پوشانده‌اند که زیبایی بسیاری را برای آن‌ها رقم‌زده است. وزش باد به همراه طوفان‌های باران‌زا در این منطقه تندیس‌های زیبایی را ایجاد کرده که در سراسر جزیره قابل‌مشاهده می‌باشند.

جنگل دریایی حرا (HARRA) زیستگاه پرندگان مناطق گرمسیری

درخت حرا بانام علمی Avicenna Marina شناخته می‌شود و ازنظر علمی به ابوعلی سینا نسبت داده‌شده است، درختانی هستند که 3 تا 6 متر ارتفاع داشته و شاخ و برگ‌های سبز روشنی در خوددارند. این درختان در هنگام مد تا گلوگاه در آب فرو می‌روند و دارای خاصیت تصفیه‌ای کنندگی داشته به‌طوری آب را دریافت کرده و نمک آن را دفع می‌کنند ازاین‌رو به‌عنوان تصفیه‌کننده‌های آب شیرین طبیعی بشمار می‌روند. این جنگل به دلیل مناسب بودن شرایط زیستگاهی، برای پرندگان مهاجر گرمسیری نیز منطقه‌ای عالی به شمار می‌رود که در آن می‌توانید شاهد پرندگانی مهاجر همچون حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک‌تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکائی و …. باشید.

 انجیر معابد یا درخت سبز یا درخت لول (LOOL یا لور)

یکی از عجایب و شگفت‌انگیزترین گونه‌های گیاهی که در جزایر خلیج‌فارس می‌روید درخت همیشه‌سبز آن است. این درخت معروف به انجیر معابد بوده که تاجی بزرگ و ریشه‌هایی هوایی دارد. از این درخت میوه‌ای مطبوع و خوشمزه نیز می‌روید که نارنجی‌رنگ می‌باشند. زیباترین درخت لور در منطقه توریان و در نزدیکی بقعه‌ای دیدنی با طرح معماری کهن به نام زیارت پیر واقع‌شده است.

حیات‌وحش دریایی جزیره قشم

ساحل شنی در شرق کانی در قسمت جنوب شرقی یک مکان دلخواه برای لاک‌پشت‌های دریایی است. در قشم 11 گونه خرچنگ وجود دارد که در کنار آن‌ها این جزیره مملو از انواع ماهی‌هاست. لاک‌پشت سبز در آب‌های جزیره‌های قشم دیده می‌شود و یکی دیگر از گونه‌های حیات‌وحش دریایی جزیره قشم دولفین بینی بطری بوده که از عمده پستانداران منطقه است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]