اسکانو
نگهداری از بونسای

معرفی درختچه بونسای و نحوه نگهداری از بونسای

بونسای از دو کلمه بون و سای تشکیل شده و به معنای سینی و کاشت می باشد. بونسای یک واژه ژاپنی بوده که هنرمندان ژاپنی با تلفیق هنر و باغبانی توانسته اند درختان بومی و بزرگ طبیعت را به صورت هنرمندانه ای در اندازه های ریز و مینیاتوری داخل گلدانی کوچک پرورش بدهند.

گلدان بونسای

نیازی نیست گلدان بونسای را از انواع گران‌قیمت و خاص انتخاب کنید. ظرفی که برای بونسای انتخاب می‌کنید باید ازنظر اندازه و شکل و رنگ مناسب با خصوصیات درختان بونسای شما باشد. برای این کار ظروف کوچک‌تر را از ابتدا انتخاب کنید  که دارای لبه‌های پهن و تزیین‌شده هستند و تنوع بیشتری دارند.

خاک بونسای

خاک یکی از مهم‌ترین برگ خریدها در نگهداری از بونسای است. خاکی که برای بونسای انتخاب می‌شود باید زهکشی و توانایی نگهداری آب بالایی داشته باشد. به‌طور متوسط هر گلدان از بونسای باید هرروز آبیاری شود، بنابراین داشتن زهکش مناسب برای آن‌ها امری بسیار مهم است چراکه از گندیدن و پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. آن دسته از بونسای ها که دارای برگ‌های سوزنی هستند، به خاک سبک با زهکش قوی نیاز دارند و قدری هم اسیدی بودن خاک برای آن‌ها مفید است؛ اما آن دسته از بونسای که دارای برگ‌های پهن می‌باشند خاک مرطوب برای آن‌ها مناسب است. هرچه میزان شن داخل بیشتر شود، قابلیت زهکشی آن نیز بیشتر خواهد شد و هرچه خاک‌برگ آن افزایش یابد قدرت نگهداری آب در خاک بالا خواهد رفت.

 آبیاری بونسای

آبیاری بی‌رویه منجر به از دست رفتن درخت بونسای خواهد شد. بر این اساس با توجه به‌گونه‌ای از بونسای که انتخاب کرده‌اید، شرایط محیطی، نوع خاک، اندازه گلدان و محل استقرار بونسای، آبیاری را دو بار در روز تا یک‌بار در هفته تغییر دهید. برای آبیاری بونسای باید به عمق ۲ تا ۳ سانتی‌متر قبل از هر آبیاری به‌طور کامل سطح خاک خشک‌شده باشد. توجه داشته باشید که بونسای هایی که به مدت طولانی به‌خوبی آبیاری شده‌اند بسیار خیره‌کننده می‌باشند و از ارزش بالایی برخوردارند. برای افزایش سطح رطوبت بونسای بهتر است آبپاشی با اسپری بر روی شاخ و برگ‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]