اسکانو
موزه‌های تهران

معرفی موزه‌های تهران ، 3 تا از دیدنی‌ترین موزه‌های پایتخت

همه ما فرصت استفاده بهینه از تعطیلات تابستانی را نداشتیم! بر خلاف بسیاری که در مسافرت های گوناگون بودند برخی نیز هستند که این روزهای باقیمانده از تابستان را نیز باید همانند روزهای قبلی به زندگی عادی و پر مشغله خود ادامه دهند. اگر شما هم یکی از این دسته افراد هستید و فرصتی برای سفر های چند روزه را ندارید توصیه می کنیم نگاهی به مطلب امروز بیاندازید و به یک موزه گردی در دل تهران بپردازید.

کاخ ‌موزه‌ی گلستان

کاخ موزه گلستان مرتبط با دوران شاه عباس صفوی بوده، اما این کاخ درست در زمان قاجاریه به اوج خود رسیده و محلی برای جلوس پادشاه بوده است. این کاخ دارا قدمتی 450 ساله بوده و در خیابان پانزده خرداد به زندگی خود ادامه میدهد. در این کاخ مجموعه بناهایی همچون ایوان تخت مرمر، خلوت کریم‌خانی، نگارخانه، تالار اصلی، حوض‌خانه، شمس‌العماره و… وجود داشته که از تکه های تالار های اصلی آن می توان به تالار سلام، تالار آینه و تالار عاج اشاره کرد. کاخ گلستان در فضایی کاملا متفاوت از محیط اطراف خود قرا گرفته است، جایی که در بدو ورود به آن دیگر خبری از هیاهوی بازار تهران و ساختمان های متفاوت اطراف آن وجود ندارد. این کاخ دقیقا همان جاییست که می توان ساعت ها در آن خیره شد به گذر عمری 450 ساله از ایران…. کاخ موزه گلستان دقیقا در نزدیک ایستگاه مترو 15 خرداد قرار گرفته و به سادگی از طریق مترو به آن دسترسی خواهید داشت، به علاوه این موزه از 9 صبح تا 17 بعد از ظهر برای عموم باز است.

موزه‌ی ایران باستان

اگر بخواهید یک دید کلی از تاریخ ایران داشته باشید، توصیه می کنیم به موزه ایران باستان نیز سری بزنید. این موزه دارای دو طبقه و پانزده تالار است که سیل عظیمی از تاریخ ایران را جلوی چشمانتان آماده خواهد کرد. در این موزه می توانید شاهد سیر تکامل و تمدن ایران از دوره های گذشته تا کنون و اوج و فرود های ایران در زمان های متفاوت آشنا شوید. این موزه ملی در میدان امام خمینی و ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک قرار گرفته و همه روزه از ساعت 9 تا 18 به جز ایام سوگواری میزبانی برای بازدید کنندگان گرامی می باشد.

موزه آبگینه

اگر هنوز داخل موزه ایران باستان هستید و فکر می کنید تا انتهای روز هنوز هم وقتی برای گشت و گذار دارید، توصیه می کنیم با اتمام دیدن از موزه ایران باستان پیاده روی کوتاه دیگری را تجربه کنید و به موزه آبگینه بروید. در نزدیکی موزه ایران باستان موزه های دیگری همانند موزه‌ی علم و فناوری، کتابخانه‌ و موزه‌ی ملک و موزه‌ی پست نیز قرار گرفته اند؛ اما موزه آبگینه به صورت تخصصی به شیشه و سفال مرتبط می شود و دیدن از آن خالی از لطف نیست. ساختمان موزه آبگینه تا سال 1330 محل کار قوام السلطنه به حساب می آمده است. این ساختمان پس از این برای مدت هفت سال سفارت مصر بوده و بعدها به سفارت افغانستان و بانک مرکزی تبدیل شده است. به دلیل نوع کاربری این ساختمان در سال های متفاوت در آن شاهد نوع تزییناتی خاصی به دو شکل خواهید بود. یک گچکاری مربوط به دوران قوام و یک گچکاری به سبک غربی، مربوط به زمانی که ساختمان سفارت مصر بوده؛ آینه‌کاری‌های طبقه‌ی دوم هم مربوط به دوران قاجار هستند.

 در آبگینه می توانید شاهد اشیایی همچون قدیمی‌ترین سفال‌های دست‌ساز مربوط به هزاره‌ی اول و دوره‌ی اشکانی، سفال‌های نیشابوری در تالار صدف، ظروف زرین‌فام دوره‌ی سلجوقی، ظروف لعاب‌کاری شده‌ی فیروزه‌ای، گلاب‌پاش و صراحی و … باشید. این موزه هر روز از ساعت 9 تا 17 میزبان بازدیدکنندگان بوده و در روزهای دوشنبه تعطیل می باشد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]