اسکانو
کاربرد گچ گیپتون

معرفی گچ گیپتون و کاربرد‌های آن در ساختمان

گچ گیپتون یکی از مصالح ساختمانی بوده که دارای زمان گیرش اولیه و ثانویه بالاتری است. این نوع از گچ ها به نسبت گچ های معمولی دارای چسبندگی بالاتری هستند، از این رو برای کارکردن بر روی سطوح صاف همچون دیوارهای سیمانی، بتی، فوم و … بسیار مناسب می باشند. این نوع از گچ ها را می توان به صورت یک و یا دو لایه بر روی سطح مورد نظر استفاده کرد. گچ گیپتون پس از آنکه در کوره پخته شد با انواعی از افزودنی ها مخلوط می گردد تا مناسب برای استفاده بر روی سطوح بتنی شود. این نوع از گچ ساختمانی همچنین برای استفاده بر روی فوم نیز بسیار مناسب بوده و با نام فوم گیپس شناخته می شود.

همان‌طور که می‌دانید پوشاندن دیوارهای بتنی و سیمانی توسط گچ‌های معمولی با سادگی انجام نمی‌پذیرد، چراکه در این نوع از دیوارها جذب آب کمتر از 2 درصد بوده و چسبندگی کمی با ملاط گچی دارند. ازاین‌رو باید از مصالحی استفاده کرد که جذب آب در آن‌ها کمتر از 3 درصد نباشد. ازاین‌رو گچ‌های گیپتون برای پوشاندن این نوع از سطوح کار را ساده کرده‌اند و این مشکل امروزه توسط آن‌ها برطرف شده است. این نوع از گچ‌ها خاصیت چسبندگی را افزایش می‌دهند و برای تنظیم رطوبت مصالح مناسبی هستند، پس‌ازآنکه سطوح توسط این نوع از گچ رویه بندی شد سپس می‌توان بر روی آن از هر نوع گچ و مصالح دیگری استفاده کرد.

نکات مرتبط با گچ گیپتون

  1. از گچ گیپتون می‌توان جهت دستیابی به سطوح صاف قبل از انجام رنگ یا کاغذدیواری استفاده کرد.
  2. این گچ را می‌توان به‌صورت یک یا دولایه بر روی سطوح مختلف ازجمله آجر، بلوک‌های متخلخل و سیمانی، سطوح بتنی متخلخل، بلوک بتن سبک و پوشش سیمانی استفاده کرد.
  3. گچ گیپتون برای گچ کاری باضخامت ۱ سانتی‌متر استفاده می‌شود و زمان پرداخت آن حدود 5 تا 60 دقیقه است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]