اسکانو
گیاه اگزالیس

معرفی گیاه اگزالیس و نحوه نگهداری از آن

اگزالیس همان شبدر زینتی است که مدت‌زمان زیادی از ورود آن به ایران نمی‌گذرد. این گیاه برگ‌هایی یکدست قرمز-بنفش رنگ داشته و این برگ‌های زیبا در شب به خواب فرورفته و بسته خواهند شد. در نگاه اول شاید تصور کنید که نگهداری از چنین گیاهی سخت است، اما لازم است بدانید که شبدر زینتی دارای روش نگهداری سختی نبوده و به‌سادگی در آپارتمان رشد خواهد کرد.

نور

این گیاه نیز همانند دیگر گیاهانی که دارای برگ‌های رنگی هستند نیازمند نور زیاد و هوای خنک است تا رنگ برگ‌های آن حفظ شود؛ در غیر این صورت رنگ‌ها به‌سوی سبز تغییر می‌کنند؛ بنابراین برای نگهداری این گیاه نقطه‌ای از خانه را انتخاب کنید که همواره روشن باشد، این بدان معنی نیست که می‌توانید این گیاه را در زیر نور مستقیم نگهداری کنید! همین‌که نور غیرمستقیم به آن برسد کافی است.

دما

بهترین دما برای این گیاه مابین 16 تا 24 درجه است. در غیر این صورت رنگ آن سبز خواهد شد. در زمستان گیاه به خواب فرو می‌رود و در این زمان آبیاری آن نیز قطع خواهد شد؛ اما در بهار گیاه دوباره بیدار شده و بر روی آن گل‌های زیبایی نیز پدید خواهد آمد؛ اما نکته مهم این است که این گل‌ها جلوی رشد گیاه را خواهند گرفت و بهتر است آن‌ها را از گیاه جدا کنید.

رطوبت و آبیاری

سعی کنید برای این گیاه رطوبت کافی را ایجاد کنید، برای این منظور می‌توانید هم آن را در کنار گیاهان دیگر نگهداری کنید و یا ظرفی پر از آب در قسمت زیرین و زیرگلدانی قرار دهید تا رطوبت موردنیاز تأمین شود. این گیاه دارای پیاز است و اگر آبیاری زیادی انجام دهید پیاز آن خواهد سوخت؛ بنابراین بهتر است این گیاه را هفته‌ای یک‌بار آبیاری کنید؛ به‌عبارت‌دیگر بهتر است تا بین هر دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود.

خاک، گلدان و تغذیه

خاک مناسب برای این گیاه باید غنی باشد، ترکیب خاک‌هایی همچون خاک‌برگ، خاک باغچه و یا ترکیب پیت ماوس و پرولیت بسیار برای گیاه مناسب است. هر دو سال یک‌بار در فصل زمستان که گیاه در خواب است باید گلدان را تعویض کنید؛ در زمستان زمانی که گیاه را کف برکردید لازم است تا دو هفته بعد گلدان را تعویض کنید. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌هایی به رنگ قرمز نیاز به تغذیه قوی نیز دارد، ازاین‌رو بهتر است تا گیاه را هر دو هفته یک‌بار توسط کودهای مختص به آن تغذیه کنید.

مشکلات و عوارض

  1. در زمستان و برخی از شرایط سخت تابستان گیاه به خواب فرو خواهد رفت. اگر گیاه شما دچار برگ‌ریزی در زمستان شد و حس کردید گیاهتان در حال از دست رفتن است، بهتر است تمامی شاخ و برگ‌ها را قطع کنید و اجازه دهید تا گیاه شما به خواب‌رفته و خودش دوباره جوانه بزند.
  2. زرد شدن برگ‌های گیاه یکی از شایع‌ترین مشکلات در این گیاه است، دلیل آن‌هم قطعاً آبیاری زیاد و کمبود مواد غذایی است.
  3. اگر گیاه شما بیش‌ازحد قدبلند شده است دلیل آن این است که گیاه به دنبال نور می‌گردد! آن را به محلی پرنورتر منتقل کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]