اسکانو

مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی در مقابل کم آبی

باآنکه آب یکی از نیازهای اصلی برای هر گیاهی به شمار می‌رود، اما برای تمامی گیاهان میزان آب مصرفی یکسان نبوده و یک سری از گیاهان آب کمتری برای رشد خود می‌طلبند و برخی دیگر به مقاوم به کم‌آبی هستند؛ اما برخی از گیاهان بسیار مناسب برای افرادی با مشغله زیاد بوده که اغلب فراموش می‌کنند باید به گیاه خود آب بدهند!

ساکولنت ها

ساکولنت ها گیاهانی هستند که دارای اشکال هندسی بوده و از دسته گیاهان مقاوم به کم‌آبی می‌باشند. این گیاهان دارای برگ‌هایی گوشتی بوده که می‌توانند آب را در خود ذخیره کنند و سپس در مواقع لزوم به مصرف برسانند. برای آبیاری ساکولنت ها باید دقت کنید تا سطح خاک کاملاً خشک‌شده باشد.

زاموفیلیا

این گیاه دارای ساقه‌هایی بلند است، برگ‌های آن به رنگ سبز تیره رشد کرده و دارای سطحی صیقلی هستند. این گیاه نیز مرد روزهای سخت است! زاموفیلیا به‌سادگی در محیط‌های خشک و کم‌نور نیز رشد خود را داشته و اگر آبیاری آن را فراموش کنید نگرانی از جهت پژمردگی گیاه نخواهید داشت. زاموفیلیا به‌شدت مناسب برای نگهداری در محیط‌های اداری و با نور کم نیز است.

پوتوس

پوتوس یک گیاه رونده و بسیار زیباست و در دو نوع ساده و ابلق یافت خواهد شد؛ نمونه ابلق آن به نور بیشتری نیاز دارد درحالی‌که مدل ساده آن در نور کم نیز رشد خود را به‌سادگی خواهد داشت. این گیاه زیبا علاوه بر آنکه می‌تواند بر کم نوری مقاوم باشد به کم‌آبی نیز بسیار مقاوم است.

نخل دم‌اسبی

این نوع از نخل بومی مکزیک است و دقیقاً به دلیل ظاهری که دارد به نام دم‌اسبی مشهور شده است. ساقه ضخیم و قطور این گیاه می‌تواند آب را در خود ذخیره کند و پس‌ازآن در مواقع لازم آب را به‌سوی برگ‌های خود برساند.

سانسوریا

سانسوریا بانام زبان مادر شوهر نیز شناخته می‌شود! این گیاه نیز از دسته گیاهان مقاوم بوده و برای افرادی که نیاز به یک گیاه بی‌دردسر دارند بسیار مناسب است و به‌خوبی با شرایط کم‌آبی و نور کم در آپارتمان خود را وفق می‌دهد.

گیاه هوازی

گیاه هوازی همان‌طور که از نامش پیداست نیازی به خاک ندارد! این گیاه به‌سادگی در هوای آزاد رشد می‌کند و برای آبیاری آن تنها کافی است که 10 روز یک‌بار 2 تا 3 ساعت در آب غوطه‌ور باشد.

بگونیا

بگونیا را قبل از آنکه سطح خاک خشک نشده است آبیاری نکنید، این گیاه خصوصاً در زمستان نیاز به آبیاری کمتری داشته و آبیاری زیاد منجر به نابودی گیاه خواهد شد.

آگلونما

آگلونما دقیقاً از دسته گیاهان مقاوم است که می‌تواند به نور کم تا متوسط و همچنین آب کم مقاوم باشد. برای آبیاری آگلونما می‌توانید حتی زمانی که سطح روی خاک خشک است نیز اقدام کنید.

برگ عبایی

گیاه بسیار زیبای برگ عبایی، با برگ‌هایی درشت و زیبا و رنگی سبز تیره علاوه بر آنکه به نور کم بسیار مقاوم است، به کم‌آبی نیز مقاومت خوبی نشان می‌دهد. برای آبیاری برگ عبایی زمانی را انتخاب کنید که سطح خاک خشک‌شده باشد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]