اسکانو

مقاوم ترین گیاهان مناسب برای فصل تابستان ( سری اول)

همانطور که می دانید هر فصلی با توجه به نوع شرایط آب و هوایی خود گیاهانی خاص را می طلبد، این مسئله زمانی مهمتر جلوه می کند که شما قصد داشته باشید گیاه خود را در فضایی بیرون از خانه قرار دهید. اما تابستان یکی از فصل های سخت در نگهداری از انواع گیاهان میباشد که باید به گیاهان خود توجه بیشتری کنید تا در اثر شرایط آب و هوایی خاص در تابستان رو به نابودی نروند. از این رو در مطلب امروز قصد داریم برخی از گیاهان گیاهان مقاوم به خشکی و این شرایط آب و هوایی را برای شما معرفی کنیم، پس همراه با ما باشید.

کاکتوس طلایی

کاکتوس طلایی را اکثرا دیده اید، گیاهی بومی مناطق کویری با ظاهری گرد که می تواند در مقابل خشکی به خوبی دوام آورد. این گیاه دارای رشدی کند است اما برای ادامه حیات باید خاکی غنی به همراه آفتابی کامل در طول روز در اختیار داشته باشد. کاکتوس طلایی نیازی به مراقبت زیاد ندارد و آبیاری کمی نیز می طلبد بنابراین از آن دسته گیاهانی است که می توانید با خیال راحت رهایش کنید و برای چند روزی به تعطیلات تابستانی بروید! این گیاه در فصل بهار و تابستان گل دهی دارد و گل های آن به رنگ طلایی میباشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند در هر حیاط و باغچه ای رشد کند، یکی از گیاهان پر از خاصیت که از آن در ساخت بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در گذشته مصریان به آلوئه ورا گیاه جاودانه می گفتند.

کاکتوس گوشتی

اگر حیاط آفتاب گیری دارید و علاقمند هستید گیاهانی داشته باشید که در فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن دوام بیاورند، توصیه می کنیم از کاکتوس گوشتی استفاده کنید. این نوع از کاکتوس دارای انواع مختلفی بوده و دست شما برای انتخاب آنها باز است.

گیاه آشوریا (ساقه عروس)

آشوریا یا ساقه عروس یکی از دسته کاکتوس های تزیینی بشمار می رود که دارای ظاهری متفاوت و البته زیباتر از دیگر کاکتوس هاست؛ این نوع از کاکتوس نیز برای روزهای گرم سال بسیار مناسب بوده و به آب کمی برای رشد خود نیاز دارد. تنها نکته برای پرورش این نوع از کاکتوس آن است که محیط پرورشش باید خشک باشد.

گل چمن آبی

گل چمن آبی یکی از بهترین های گیاهان خانگی مقاوم به گرماست. در فصل تابستان می توانید این گیاه را داخل ظرف آبی قرار دهید و نگرانی جهت تعویض آب آن نداشته باشید. گل های این گیاه هر دو هفته یکبار می رویند.

گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی یکی از گیاهان بسیار مناسب و مقاوم در برابر کم آبی و نور خورشید زیاد است، این گیاه در اواخر تابستان شکوفه می دهد و یکی از دسته گیاهانی است که به خوبی می تواند حشرات گرده افشان را جذب خود کند.

براکی کوم

براکی کوم یکی از دسته گیاهان در خانواده بابونه هاست. این گیاه دارای ظاهری کپه ای بوده و از ساقه های نرم و برگ هایی شبکه ای بهره می برد. براکی کوم از اواسط تابستان تا فصل زمستان غرق در گل های کوچکی می شود که دارای رنگی آبی، ارغوانی، صورتی و سفید هستند. براکی کوم به مراقبت کمی نیاز دارد و از دسته گیاهانی است که می تواند به خوبی تا مدت ها در برابر گرما طاقت بیاورد.

گیاه بومادران

بومادران را همه می شناسند، گیاهی برای رفع آفتاب سوختگی، این گیاه به خوبی در مقابل نور آفتاب مقاوم بوده و به رنگ زرد می باشد، که به صورت دسته ای رشد می کند.

گل پامچال

گل پامچال از دسته گیاهان خوردنی و البته دارای خواص درمانی بسیاری است؛ این گیاه باید هفته ای یکبار آبیاری شود و باید از خاک غنی بهره مند شود. پامچال برای رفع تمامی حساسیت های پوستی مناسب است.

آویشن

آویشن در بسیاری از غذاها کاربرد دارد، این گیاه به شدت در مقابل گرما و کم آبی مقاوم بوده و علاوه بر اینکه می توانید از آن در پخت و پز استفاده کنید، می توانید توسط عطر خوش آن آفات موجود در باغچه خود را نیز دفع کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]