اسکانو

منشأ افزایش خرید خانه های لوکس، فرهنگی است نه اقتصادی!

بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهر سازی در دو ماهه تیر و مرداد امسال معاملات مسکن نسبت به سال گذشته دارای 8 درصد افزایش بوده است و این اتفاق به گفته کارشناسان مسکن دوره پیش رونق تلقی می شود. دلیل این هم که این دوره را با نام پیش رونق در نظر گرفته اند، این است که در بازار هم اکنون حجم معاملات در حدی نیست که بتوان از آن به عنوان رونق یاد کرد، به علاوه اینکه از طرفی تعداد معاملات مسکن از حد رکود بازار در اقتصاد خرد و خانوار بیشتر است.

با آنکه واحد های میان متراژ نیمی از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده اند و در این زمینه یک پنجم خرید مسکن نیز برای واحد های زیر 5 سال بوده اما در این روزها شاهد افزایش معاملات در بافت های فرسوده و واحد های لوکس در مناطق 1 تا 5 نیز هستیم. قطعا مهمترین دلیل برای رشد خرید و فروش واحد های مسکونی در بافت های فرسوده همان وام های مسکن و کم بودن سود تسهیلات این واحد ها از محل صندوق پس انداز مسکن یکم می باشد. اما واحد های لوکس و گرانقیمت پایتخت نیز دارای افزایش خرید فروش بوده اند، همان خانه هایی که مدتها از آنها با عنوان خانه های خالی یاد می شده و هم اکنون جرقه هایی در خرید و فروش این واحد ها زده شده است.

با آنکه بسیاری از کارشناسان مسکن دلیل این نوع از خرید و فروش واحد های لوکس را به دلیل پایین آمدن سود های بانکی می دانند، اما حجم معاملات انجام شده نیز در حدی نیست که بتوان از آنها به عنوان سرمایه گذاری یاد کرد. در خصوص چنین واحد هایی به نظر می رسد خریداران به سوی زندگی لاکچری کشیده شده اند و یا به عنوان خانه های دوم و سوم خود در همان منطقه ای که هستند اقدام کرده اند. بنابراین باید ریشه تمایل به زندگی در خانه های لوکس را در فرهنگ و سبک زندگی مردم جستجو کرد و این مسئله ربطی به بزرگتر شدن اقتصاد کشور و افزایش درآمد ها نخواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]