اسکانو
نگهداری از گیاه پیرومیا

نحوه مراقبت و نگهداری از گیاه پیرومیا

پیرومیا یکی از دسته گیاهان آپارتمانی همیشه‌سبز است و دارای بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی است. این گیاه زیبا و همیشه‌سبز اغلب دارای برگ‌های گوشتی بوده و از جثه‌ای ریز بهره می‌برد. پیرومیا متعلق به مناطق گرمسیری بوده و گاهی بر روی درختان نیز رشد می‌کند. این گیاه رشد سریعی ندارد و عموماً در هر شرایطی داخل آپارتمان رشد می‌کند.

تعداد محدودی از این گیاه موردتوجه اکثریت قرارگرفته که به شرح زیر می‌باشند:

  1. دسته اول : شکلی بوته‌ای داشته و دارای دم برگ‌های قرمز و برگ‌های گوشتی و قلبی هستند.
  2. دسته دوم : دارای ساقه‌هایی بلند و بارنگ قرمز بوده که برخی از ساقه‌ها و برگ‌های آن‌ها گوشتی می‌باشند. در این دسته لبه برگ‌ها به رنگ ارغوانی بوده و سطوح برگ‌ها اکثراً با پرزهای ظریفی پوشانده شده است.
  3. دسته سوم : این دسته از نوع بالارونده بوده و یا به این صورت رشد می‌کنند که از اطراف گلدان آویزان می‌شوند و ساقه‌هایی قرمز و برگ‌هایی ظریف بارنگ نقره‌ای دارند. بعضی از برگ‌های آن‌ها سبزرنگ و آبدار بوده و بسیار مناسب برای گلدان‌های آویزی هستند.

شرایط نگهداری و نیازهای گیاه پیرومیا

خاک مناسب پیرومیا

پیرومیا به خاک پیت و یا همان خاک جنگل نیاز دارد تا بتواند به‌خوبی رشد کند. به هراندازه‌ای که قابلیت نفوذ خاک بیشتر باشد، ریشه این گیاه از پوسیدگی در امان خواهد بود. برای آماده‌سازی خاک گلدان یک قسمت پیت، یک قسمت ماسه و یک قسمت خاک باغچه استفاده کنید و کف گلدان مقداری ماسه و سنگریزه بریزید. بهترین زمان برای تعویض گلدان فصل بهار است و لازم است خاکی متشکل از خاک چوب و تو رب و ماسه تهیه کنید. سپس گلدان را در محل کاملاً روشن و دور از اشعه‌ی مستقیم آفتاب قرار دهید.

نور و حرارت مناسب پیرومیا

قسمت‌هایی از خانه را انتخاب کنید که نور غیرمستقیم زیادی داشته باشد، این نکته را نیز به یاد داشته باشید که گیاه مذکور در زیر اشعه‌ی چراغ فلورسنت پژمرده خواهد شد. حرارت موردنیاز این گیاه  در زمستان‌ها حدود ۱۵ درجه بوده و در فصول گرم حدود ۲۴ – ۳۰ درجه است. همان‌طور که می‌بینید این گیاه به سرمای زیاد مقاومت ندارد و برای آن در فصل زمستان باید تدابیری بی اندیشید.

آبیاری و رطوبت پیرومیا

نیاز بالایی برای آب وجود ندارد، چراکه همیشه مقدار زیادی از آب داخل برگ‌های گیاه موجود است. یادتان باشد سطح خاک گلدان باید در فواصل میان دو آبیاری خشک‌شده باشد. در زمستان‌ها به گیاه آب ولرم بدهید و مقدار آبیاری را کمتر کنید. رطوبت موردنیاز پیرومیا حدود ۵۰ درصد است. که اگر این میزان از رطوبت دچار کاهش یا افزایش شود گیاه دچار لکه های ریز شده و برگ‌ها می‌افتند. لازم است هرماه یک‌مرتبه سطح خاک گلدان راکمی خراش دهید تا هوا اجازه ورود به آن را داشته باشد.

تکثیر پیرومیا

در فصل بهار و تابستان، از قلمه یک‌ساله گیاه استفاده کنید و قلمه را به‌اندازه ۴ تا۵ سانتی‌متر در ماسه‌ای شسته فروکنید. سپس آن را در محلی قرار دهید که دمای آن ۱۸ درجه و تاریک باشد. برای آن گروه که گوشتی هستند، می‌توانید برگ را روی ماسه قرار دهید و روی آن را ماسه شسته بریزید تا رگبرگ‌ها ریشه کنند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]