اسکانو

[:en]نحوه نگهداری از گیاهان شمشیری (سانسوریا)، پتوس و فیکوس به چه صورت است؟[:de]

نحوه نگهداری از گیاهان شمشیری، پتوس و فیکوس به چه صورت است؟

[:]

در مطالب گذشته سری اول از نکاتی برای نگهداری برخی گیاهان آپارتمانی با شما در میان گذاشتیم. نکاتی که با رعایت کردن آنها گیاهانی آپارتمانی همچون حسن یوسف، کاکتوس و … شاداب تر و سالم تری در خانه های امروزی می توان داشت. در مطلب امروز قصد به معرفی سری دوم از نکاتی کلیدی در حفظ و نگهداری گیاهانی همچون شمشیری، گل پتوس و گل فیکوس را داریم. اگر شما هم از دسته کسانی هستید که از این گیاهان زیبا در خانه خود نگهداری می کنید پس در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نحوه درست نگهداری از سانسوریا را یاد بگیرید.

نحوه نگهداری از گیاه شمشیری یا سانسوریا به چه صورت است؟

%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%8c-%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%88-%d9%81

گیاه شمشیری با نام سانسوریا نیز شناخته می شود و دارای برگ هایی بلند و طویل است. این گیاه به سایه تا نوری متوسط نیاز دارد. گیاه سانسوریا برای ادامه زندگی و حفظ طراوت و شادابی نیاز به حرارت بالا و آبیاری کم دارد، توجه داشته باشید آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه می شود. خاک مناسب برای گیاه شمشیری متشکل از خاک برگ و ماسه می باشد.

نحوه تکثیر گیاه شمشیری یا سانسوریا

برگ سانسوریا را می توان به طول ۱۰ سانتی متر برش داد و به صورت عمودی در گلدان قرار داد. این گیاه برای ریشه دادن نیاز به دمای ۱۸-۲۰ درجه سانتی گراد دارد. گیاه شمشیری به راحتی تکثیر می شود و بهترین زمان برای آن فصل بهار و تابستان می باشد.

نحوه نگهداری از گیاه پتوس به چه صورت است؟

%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%8c-%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%88-%d9%81

گل پتوس برای رشد نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد و این گیاه در برابر سایه بسیار مقاوم می باشد. توجه داشته باشید رطوبت بالا در این گیاه منجر به رشد بیشتر برگ ها شده و در نتیجه کار برگ های پهن تر خواهید داشت. به همین منظور آبیاری این گیاه باید هفته ای یک یا دوبار انجام شود و وعده های غذایی گیاه به خوبی رعایت شود تا در نهایت گیاهی شاداب داشته باشید. توجه داشته باشید زمانی که ریشه به اندازه کافی رشد کرد و و از لبه ها و یا زیر گلدان بیرون زد گلدان را تعویض کرده و نمونه ای بزرگتر را انتخاب کنید.

نحوه تکثیر گیاه پتوس

برای تکثیر این گیاه انتهای یک ساقه را به طول ۸ تا ۱۰ سانتی متر جدا کرده و آن را داخل لیوانی پر از آب قرار دهید تا ریشه کند. این قلمه در گلدان نیز رشد خواهد کرد به این منظور پس از برش آن را در گلدان حاوی کمپوست بذر و خاک مرطوب قرار داده و در زیر نور مناسب بگذارید سپس روی گیاه را با پلاستیکی شفاف بپوشانید تا  گیاه رشد کند.

نحوه نگهداری از گیاه فیکوس به چه صورت است؟

%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%8c-%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%88-%d9%81

فیکوس از دسته گیاهانی است که برای ادامه زندگی نیازی به نور مستقیم ندارد و نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرد، از طرفی سایه نیز باعث سرعت رشد کم گیاه خواهد شد، از این رو نور غیر مستقیم و متعادل در طول روز برای رشد گیاه مناسب می باشد. دمایی که فیکوس برای رشد و نمو به آن احتیاج دارد، در زمستان حداقل ۱۶ درجه و در تابستان ۲۹ درجه می باشد. این گیاه به آبیاری زیاد نیاز ندارد و آبیاری باید زمانی صورت بگیرد که خاک گیاه کاملا خشک شده باشد. خاک مناسب برای فیکوس از نوع لیمونی می باشد.

نحوه تکثیر گیاه فیکوس

نحوه تکثیر فیکوس به دو روش انجام می شود. در روش اول می توان در بهار قلمه از گیاه گرفت و آن را در گلدان کاشت تا گیاه ریشه بدهد. در راه دوم می توان خراشی کوچک به موازات یکدیگر و با طول ۱ سانتی متر ایجاد کرد، سپس مقداری شن همراه با هورمون تولید ریشه بر روی خراش گذاشت و با دستمالی خیس آن را محکم بست. پس از چند ماه که ریشه ها نمایان شدند باید شاخه را از بخش زیرین قطع کرده و در گلدان کاشت.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]