اسکانو

[:en]نحوه چیدمان نشیمن‌های مربعی و کوچک[:de]

نحوه چیدمان نشیمن‌های مربعی و کوچک

[:]

عموما بعد از نقل مکان به خانه ای دیگر اولین چیزی که ذهن را درگیر می کند، نحوه چیدن وسایل و علی الخصوص مبلمان می باشد. اگر نشیمن خانه شما مربعی باشد آنگاه وضعیت کمی سخت تر خواهد شد، چرا که نشیمن های مربعی دارای طول و عرض برابری هستند، و دکوراسیون و چیدمان وسایل در آنها کمی با مشکل رو به رو خواهد شد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، انواع نشیمن های مختلف دک.راسیون مختص به خود را می طلبند. به طور مثال چیدمانی که برای نشیمن های ال و مستطیل در نظر می گیریم، در نشیمن های مربعی امکان پذیر نخواهد بود. حال تصور کنید که نشیمن مربعی کوچکی هم در اختیار داشته باشیم، آنگاه مسئله به طور کامل متفاوت خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا بهترین شیوه دکوراسیون نشیمن مربعی و کوچک را با شما در میان بگذاریم.

درب های ورودی و خروجی و محل قرارگیری شومینه را از همان قدم اول در نظر بگیرید

اولین چیزی که برای دکوراسیون و چیدمان نیاز به در نظر گرفتنشان دارید دربهای اتاق ها، آشپزخانه و ورودی اصلی خانه می باشد؛ پس از بررسی این مورد برای اینکه مکان مناسب تلویزیون خود را بیابید، حتما جایگاه شومینه را در نظر بگیرید. برای یک نشیمن کوچک مربعی که دارای شومینه می باشد، و قرار بر این است که تلویزیون نیز در همان فضا قرار بگیرد کمی کار سخت خواهد شد؛ چرا که شما فضای زیادی برای چیدمان نخواهید داشت، و تلویزیون و شومینه از نقاط کانونی منزل شما به حساب خواهند آمد، که وسایل را باید حول محور آنها بچینید، پس با این اوصاف در یک نشیمن کوچک و مربعی شما جای زیادی برای مانور بر روی چیدمان وسایل ندارید و در دکوراسیون خود از دو دست مبل نمی توانید استفاده کنید.

راههای چینش مبلمان مابین نقاط کانونی خانه

%da%86%db%8c%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c-2

اگر شومینه منزل شما دارای عایق بندی حرارتی مناسبی است، می توانید تلویزیون خود را در بالای آن و بر روی دیوار نصب کنید، با این کار بخش بزرگی از فضای منزل خود را آزاد کرده اید، و از طرفی نقاط کانونی منزل خود را یکی کرده و قدرت مانور بیشتری برای چیدمان خواهید داشت. اگر تمایل به انجام این کار نداشتید راه دیگری که وجود دارد این است که با در نظر گرفتن جایگاه شومینه مکان قرارگیری تلویزیون را مشخص کرده و مبلمان را در میان این دو مرکز کانونی قرار دهید.

از شلوغی فضا بپرهیزید، مبلمان را متناسب با اضلاع فرش قرار دهید.

%da%86%db%8c%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c-3

در هر محیطی از شلوغ کردن فضا بپرهیزید، مابین وسایل خود از تکه فرشی زیبا و هم رنگ با دکوراسیون خود استفاده کنید. کمی مبلمان را از دیوار فاصله دهید، و سپس اولین پایه از کاناپه بزرگ را بر روی بلندترین لبه فرش قرار دهید، سعی کنید کاناپه ای که شما از آن برای تماشای فیلم در مقابل تلویزیون استفاده می کنید، حدود ۳ متر با تلویزیون فاصله داشته باشد. لبه کوتاه تر فرش را برای قرار گیری کاناپه کوچکتر در مقابل آن اختصاص دهید. این هماهنگی نظم و ترتیب مناسبی را به فضای کوچک شما می دهد و از آشفتگی فضا می کاهد.

راههایی برای بزرگ تر جلوه دادن نشیمن های کوچک

%da%86%db%8c%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d8%b9%d9%87-4

یک نکته کلیدی برای اینکه نشیمن کوچک شما دلبازتر جلوه کند این است که در دکوراسیون خود تغییر ایجاد کنید، و از رنگهای ملایم و روشن بهره بگیرید، رنگ های روشن به شدت باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شوند، و از شلوغ به نظر رسیدن محیط جلوگیری می کنند. نکته دیگر این است که اگر نشیمن کوچکی دارید و دارای رفت آمد کمی هستید، از مبلمان های بزرگ و زیاد خود صرفه نظر کنید، مبلمانی انتخاب کنید که در عین سادگی و زیبایی دارای ابعاد کوچک و متناسب با فضای شما و رنگی ملایم باشد. عموما مبلمان های مدل ال بهترین نوع از مبلمان برای فضاهای کوچک و مربعی می باشند، که در کنار آنها استفاده از یک میز ناهار خوری کوچک بلامانع بوده و باعث شلوغی فضای شما نخواهد شد.

نورپردازی را از یاد نبرید

تا می توانید از نور طبیعی بهره بگیرید، به این منظور اگر نشیمن شما دارای پنجره است سعی کنید پرده هایی نازک با رنگ های روشن انتخاب کنید، تا هم به این طریق از نور طبیعی در دکوراسیون خود استفاده کرده باشید، و هم خانه کوچک شما با پرده هایی نازک جلوه ای بزرگتر و زیبا تر به خود بگیرد. اگر نشیمن دارای پنجره نیست نورپردازی مناسب را از یاد نبرید، خانه ای کوچک با نور نامناسب قطعا روح افراد خانواده را آزار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]