اسکانو

نحوه کاشت کلم بروکسل در باغچه

کلم بروکسل یکی از انواع کلم است که به صورت دکمه ای رشد کرده و عموما به صورت پخته به مصرف خواهد رسید. این کلم به دلیل آنکه سال هایی طولانی در بروکسل کاشت می شد از این طریق این نام را به خود گرفت. ظاهر کلم بروکسل کمی متفاوت است؛ جوانه ها از کنار برگ ها بیرون آمده و در طول ساقه همانند دکمه رشد می کنند و قطر آنها به 2 تا 5 سانتی متر می رسد. این کلم ها زمانیکه بزرگ می شوند ظاهر کلم پیچ به خود گرفته و عموما بعد از 3 ماه قابل برداشت هستند.

آب و هوای مورد نیاز کلم بروکسل

این نوع از کلم به نسبت انواع دیگر دارای مقاومت بالاتری نسبت به سرما می باشد و حدودا تا منفی 10 درجه نیز مقاومت خواهد کرد. اما مهم است بدانید که بهترین دما برای این نوع از کلم مابین 10 تا 15 درجه می باشد و از دسته انواع کلم هاییست که به شدت به رطوبت علاقه نشان خواهد داد. این نوع از کلم به دلیل آنکه ریشه هایش به سطح خاک نزدیک هستند هیچ گاه نباید خاکی خشک داشته باشد بنابراین به آبیاری زیادی نیز نیاز خواهد داشت.

خاک مناسب کلم بروکسل

این گیاه همانطور که گفتیم دارای ریشه هاییست که به خاک نزدیک هستند، بنابراین برای بالا بردن قدرت نگهداری آب در خاک باید از انواع کودهای آلی مانند کود حیوانی پوسیده و کود گیاهی یا کود سبز استفاده کنید. یادتان باشد کودهایی که دارای ازت زیادی باشند می توانند منجر به باز شدن گره های کلم شوند که از ارزش آنها خواهد کاست، بنابراین از کود فسفره فسفات آمونیوم هر ۱۰ متر مربع ۱ کیلوگرم در پاییز و سولفات پتاسیم ۱ کیلوگرم در هر ۱۰ متر مربع استفاده کنید.

نحوه کاشت کلم بروکسل

یک کیلو گرم بذر در هر متر مربع در اویل اسفند ماه و در خزانه و یا شاسی سرد باید کاشته شود. زمانیکه نشاءها در اواسط فروردین 6 برگی شد آماده برای انتقال به بستر اصلی کاشت می باشد. برای کاشت باید نشاءها در فاصله ای 50 سانتی متری در کف جوی کاشته شوند.

برداشت کلم بروکسل

برای آنکه کلم ها سریع تر قابل برداشت باشند می توان از هورمون های آلار استفاده کرد تا بتوان تمام دکمه های کلم را در یک زمان برداشت کرد. اما در حالت عادی حدود یک ماه و نیم تا 4 ماه طول می کشد تا برداشت تدریجی کلم بروکسل انجام شود. برداشت این نوع از کلم از  پایین ساقه انجام می شود و زمانیکه دکمه های دیگر بزرگ شدند آنها را چیده و سپس برگ های زرد پایین چیده خواهند شد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]