اسکانو

نوسان ناگهانی نرخ ارز معادلات بازار مسکن را دگرگون کرد

کارشناسان بازار مسکن برای ماه‌های پیش رو وضعیتی سبز و در واقع رونق را پیش‌بینی کرده بودند، اما نوسان نرخ ارز در بازار مسکن نیز تأثیر خود را گذاشت و منجر به کاهش قیمت در این بازار شد. بالا رفتن نرخ ارز منجر شد تا حجم معاملات در تهران و دیگر شهرها نیز کاهش‌یافته و در ادامه آن قیمت‌ها نیز فروکش داشته باشند. کارشناسان بازار مسکن معتقدند که روند بهبود بازار مسکن در ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت و دلیل این ادعا هم افزایش ثبت‌نام و افتتاح کنندگان حساب صندوق پس‌انداز یکم است. به گفته یکی از مدیران دولتی عامل در بخش مسکن، تهرانی‌ها عمدتاً از تسهیلات صندوق ممتاز که همان تسهیلات مسکن از محل اوراق تسهیلات است استفاده کرده و صندوق یکم عمدتاً برای معاملات در دیگر شهرهاست.

با آنکه فصول سرد سال عمدتاً دارای میزان کمی از استقبال مردم برای خریدوفروش است اما میزان معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز در هفته‌های گذشته دارای کاهش بوده و همین مسئله می‌تواند منجر به کاهش قیمت این اوراق شود؛ پس افزایش بیش از حد معاملات را نمی‌توان انتظار داشت. بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان مسکن کاهش نرخ سودهای بانکی نیز هنوز نتوانسته تا سر از بازار مسکن درآورد، چراکه بازارهای موازی با مسکن که سکه و ارز هستند دارای کشش بیشتری در جذب سرمایه‌های سرگردان بوده و تا پایان امسال نیز شاهد رشد رونق مسکن همانند ماه‌های تیر و مرداد نخواهیم بود.

بر اساس گزارش‌های قیمت مسکن در حال حاضر در بسیاری از مناطق تهران دارای کاهش بوده است، چراکه حجم معاملات کاهش‌یافته است، اما با این اوصاف هنوز هم برخی از واحدهای آپارتمانی به دلیل مقاومت فروشندگان به قیمت‌های بالا معامله می‌شوند. حباب قیمتی اما هنوز هم در مناطق محبوب پایتخت برقرار بوده، با این اوصاف مناطقی همچون جنت‌آباد و پونک که از مناطق محبوب غرب به شمار می‌آیند، دارای کاهش قیمتی بوده و این کاهش بر روی قیمت مسکن در سایر محله‌های غرب نیز تأثیرگذار خواهد بود. در این بین شرق تهران نیز که از افزایش قیمت در ماه‌های گذشته سهم زیادی را از آن خود نکرده بود نیز به روال قبلی بازگشته و با قیمتی پایین‌تر واحدهای مسکونی برای فروش گذاشته‌شده‌اند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]