اسکانو
کاربرد نمک

نکات ریز خانه‌داری و 11 کاربرد نمک در خانه

نمک یکی از موادی است که در خانه همه یافت می‌شود. یکی از مواد اصلی که تاکنون بر سر سفره‌ها و میز غذایمان بوده و شاید خیلی از ما فکر نمی‌کردیم این ماده سفیدرنگ و شور کاربردهای دیگری نیز جز طعم دادن به غذا و بالا بردن فشارخونمان می‌تواند داشته باشد! در مطلب امروز سعی داریم نکات ریزی از خانه‌داری را برای شما بازگو کنیم که نمک نقش اصلی در آن را بازی خواهد کرد، همراه ما باشید.

جلوگیری از قارچ و کپک روی پرده حمام توسط نمک

اگر پرده حمامی جدید خریداری کرده‌اید، می‌توانید قبل از استفاده آن را با محلول آب‌نمک شستشو بدهید، پس‌ازآن می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌گاه قارچ‌ها و کپک‌های مزاحم بر روی آن ظاهر نمی‌شوند.

درمان جای نیش حشرات توسط نمک

فصل گرما کم‌کم از راه می‌رسد و نیش حشراتی که همیشه آزرده‌خاطرمان می‌کنند، ازاین‌رو برای جلوگیری از سوزش و خارش جای نیش حشرات انگشت خود را مرطوب کنید، سپس در نمک فروبرده و بر روی جای نیش حشره بزنید.

پاک‌سازی ظروف مسی توسط نمک

نمک در پاک‌سازی ظروف مسی در حکم یک معجزه عمل می‌کند. مقداری از نمک را باکمی سرکه و آرد ترکیب کنید و مقداری آب‌لیمو داخل آن بریزید، سپس ماده به‌دست‌آمده را بر روی ظروف مسی بکشید تا پاک شوند.

جلوگیری از پاشیدن روغن توسط نمک

برای سرخ کردن برخی از مواد غذایی که در هنگام سرخ شدن روغن آن‌ها به بیرون می‌پاشد، می‌توانید قبل از شروع کار کمی نمک داخل ظرف بریزید تا در زمان سرخ شدن ماده غذایی روغن از آن‌ها به بیرون نپاشد.

جلوگیری از چکه کردن شمع توسط نمک

برای آنکه شمع در هنگام سوختن چکه نکند، این بار هم نمک به کمک شما خواهد آمد، محلولی از آب‌نمک غلیظ درست کنید و برای چند ساعت شمع‌ها را داخل آن قرار دهید. پس‌ازآن اجازه دهید تا خشک شوند و سپس روشنشان کنید.

از بین بردن بوی بد کفش توسط نمک

مقداری از نمک داخل کیسه‌هایی بریزید و آن را داخل کفش‌های بد بو قرار دهید، می‌توانید نمک را بدون کیسه و مستقیماً داخل کفش‌ها بریزید. نتیجه کار شگفت‌آور خواهد بود و کفش‌ها دیگر دارای بوی نامطبوع نیستند.

از بین بردن مورچه‌های خانه توسط نمک

برخی از قسمت‌های خانه که جایگاهی امن برای مورچه‌ها هستند را می‌توانید به وابسته محلول نمک و آب به نسبت ۱ به ۴ ناامن کنید! ازاین‌رو محلول مذکور داخل بطری ریخته و بر نقاطی که مورچه‌ها جای خوش کرده‌اند بپاشید.

از بین بردن بوی پیاز از روی دست توسط نمک

یکی از معضل‌های خانم‌های خانه‌دار پس از خرد کردن پیاز، بوی بدی است که بر روی دستان آن‌ها می نشنید. برای از بین بردن این بو می‌توانید از کمی نمک کمک بگیرید؛ دستان خود را مرطوب کرده و سپس مقداری نمک بر روی آن‌ها بریزید و بر روی دستان خود بکشید.

خاموش کردن شعله روغن توسط نمک

همیشه در هنگام پخت‌وپز و سرخ کردن مواد غذایی مقداری از نمک در کنار دستتان قرار دهید. در هنگام شعله‌ور شدن روغن درون ماهیتابه می‌توانید به‌سادگی مقداری نمک داخل آن بریزید و مانع از رسیدن اکسیژن شوید.

جلوگیری از بخار گرفتن پنجره‌ها توسط نمک

زمانی که شیشه و پنجره‌ها بخار می‌گیرند، می‌توانید یک کیسه نمک را در کنار آن قرار دهید و یا با استفاده از محلول آب‌نمک قسمت داخلی شیشه را آغشته به مواد کنید.

پاک‌سازی ظرف‌شویی توسط نمک

هیچ ماده شوینده شیمیایی به‌اندازه نمک در پاک‌سازی ظرف‌شویی تأثیر ندارد. برای این کار می‌توانید کمی آب‌لیمو به همراه نمک را ترکیب کنید و سپس بر روی ظرف‌شویی‌های فلزی ضدزنگ بکشید و در آخر آن را شستشو دهید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]