اسکانو
نورپردازی آشپزخانه

نکات مهم در نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه‌ها قلب یک‌خانه به‌حساب می‌آیند که علاوه بر پخت‌وپز می‌توانند برای فعالیت‌های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرند. آشپزخانه‌ها درواقع همانند محیط‌های کاری به‌حساب می‌آیند که نیاز به سطح مناسبی از نور دارند؛ ازاین‌رو نورپردازی این محیط از اولویت‌ها به‌حساب خواهد آمد. در طول روز نورپردازی عمومی و موردی کفایت می‌کند و آن چیزی که درواقع مهم است نورپردازی در شب‌هنگام است. برای اثرگذاری بهتر نورپردازی در شب بهتر است از نورهای مختلفی استفاده کنید تا حسی مناسب به شما و خانواده‌تان منتقل شود.

چیزی که برای نورپردازی موردی مهم است استفاده از ابزارهای روشنایی پایین تاب بوده که باید برای آن‌ها از لامپ‌های کم ولتاژ بهره بگیرید. این نوع از روشنایی در بخش زیرین کابینت‌ها می‌تواند نور موردنیاز در سطوح کاری مختلف را تأمین کند.

برای آشپزخانه‌هایی که در خود از یک جزیره مرکزی بهره می‌برند بهتر است نورپردازی جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. برای جزیره‌ها نورپردازی‌های موردی توسط نورهای پایین تاب یکی از بهترین انتخابات است. اگر چنین جایی برای جزیره شما در نظر گرفته نشده می‌توانید یک قفسه معلق مثلاً برای آویزان کردن ظروف تهیه‌کرده و آن را در بالای جزیره نصب کنید، سپس درون آن‌ها از منابع نقطه‌ای نور بهره ببرید.

یکی از ایده‌های دیگر در نورپردازی نصب منابع نوری در پاخور جزیره بوده که می‌تواند منجر به نورپردازی بسیار خیره‌کننده‌ای شود.

نصب کردن نوارهای ال ای دی روشنایی در زیر کابینت‌ها نیز می‌تواند نور موردنیاز در شب را ایجاد کرده و درعین‌حال زیبایی بسیاری به آن‌ها بدهد.

برای راحتی کار که بعدها دچار مشکل نشوید؛ سعی کنید از منابع روشنایی توکار و نیمه توکار استفاده کنید تا در اثر گرفتن چربی به خود در فضای آشپزخانه شمارا با مشکل مواجه نکنند.

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان حال و هوای صنعتی نداشته باشد، از چراغ‌های دیواری Anglepoise در دو طرف ظرف‌شویی استفاده کنید.

منابع نوری نقطه‌ای را می‌توانید بالای ظرف‌شویی و به شکل توکار نصب کنید، این منابع همچنین اگر بالای کابینت‌ها پنهان شوند در شب زیبایی زیادی را به فضای شما خواهند داد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]