اسکانو
گیاه کوردیلین

هر آنچه باید درباره نحوه نگهداری از گیاه کوردیلین بدانید

گیاه کوردیلین دارای 15 گونه متفاوت است، این گیاه از دسته گیاهان همیشه‌سبز است که دارای برگ‌های بسیار زیبایی است. کوردیلین دارای برگ‌هایی نیزه‌ای شکل و سبز تیره است که حاشیه‌ای قرمزرنگ برگ‌ها را احاطه کرده است. نگهداری کوردیلین در آپارتمان شرایط ویژه خود را می‌طلبد، بنابراین اگر از دسته کسانی هستید که وقت کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، توصیه می‌کنیم برای نگهداری گیاه در خانه از نمونه‌های دیگر استفاده کنید نه کوردیلین!

آبیاری گیاه کوردیلین

 برای آبیاری این گیاه زیبا بهتر است اجازه ندهید تا در روزهای گرم سال خاک آن خشک شود، هرچه میزان نور بیشتری به گیاه تابیده شود نیاز گیاه برای آبیاری نیز بیشتر خواهد شد. در فصول گرم سال بهتر است تا گیاه را مرتب غبار پاشی کنید چراکه خشکی هوا در فصول گرم می‌تواند منجر به سوختن نوک برگ‌های آن شود. یکی از نکاتی که باید در هنگام آبیاری این گیاه زیبا رعایت کنید میزان فلوراید موجود در آب است! این گیاه به‌شدت به این ماده حساس بوده و برگ‌های آن خواهد سوخت، بنابراین آبی که برای آبیاری این گیاه دارید تا 24 ساعت از قبل استراحت دهید و سپس استفاده کنید.  یادتان باشد آبیاری را درست و به‌اندازه انجام دهید، چراکه آبیاری زیادی نیز گیاه شمارا نابود خواهد کرد!

دمای مناسب گیاه کوردیلین

دمای موردنیاز کوردیلین ۱۸ تا ۲۱ درجه است، اگر دمای هوا زیر 13 درجه باشد برگ‌ها خواهند پوسید و درنهایت گیاه شما از بین خواهد رفت! اگر دمای هوا نیز از 24 درجه بالاتر رفت بهتر است مرتب غبار پاشی کنید اما این کار زیر نور آفتاب به‌هیچ‌عنوان نباید انجام شود.

نور موردنیاز کوردیلین

بهتر است نیم‌سایه برای گیاه ایجاد کنید، یادتان باشد نور مستقیم می‌تواند برگ‌ها را از بین ببرد بنابراین از تابش نور مستقیم جلوگیری کنید و تنها روشنایی به گیاه خود هدیه کنید. البته برای آنکه رنگ گیاه شما از بین نرود و همیشه رنگ درخشان زیبایی را شاهد باشید بهتر است در هوای کاملاً معتدل 2 ساعت نور مستقیم به گیاه برسانید.

خاک مناسب کوردیلین

زهکش مناسبی برای خاک ایجاد کنید، بهترین خاک برای این گیاه مخلوط پیت ماس +شن یا کوکوپیت +پرلایت است. هر دو سال یک‌بار گلدان را تعویض کنید و از اردیبهشت تا پاییز سه گرم در لیتر دو هفته یک‌بار کود ۱۰٫۱۰٫۱۰ به گیاه بدهید.

آفات و بیماری‌های کوردیلین

اگر برگ‌های گیاه زرد شد، فعالیت کنه تارعنکبوتی را برای شما نشان می‌دهد. به این گیاه شپشک آرد آلود نیز حمله خواهد کرد و می‌توان اثرات آن را در زیر برگ‌ها مشاهده کرد. یکی از آفات دیگری که ممکن است کوردیلین را تهدید کند تریپس است، رگه‌های خاکستری-نقره ای که بر روی قسمت‌هایی از گیاه مشاهده می‌شود در اثر فعالیت این آفت بر روی گیاه است. در صورت مشاهده لکه‌های آبدار بر روی برگ‌ها و پوسیدگی ساقه یقین حاصل کنید که  آفت بلایت به جان گیاهتان افتاده است، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است به عدم خیس شدن برگسار در طی آبیاری و زهکش مناسب بستر کاشت دقت کافی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]