اسکانو
عایق پشم سنگ

[:en]هر آنچه که باید در مورد عایق پشم سنگ بدانید[:]

[:en]

به منظور کاهش مصرف انرژی در فرآیند ساخت تا بهره برداری، استفاده از عایق های حرارتی بیش از پیش مطرح می شود، اما استفاده از این نوع عایق ها می تواند تا حدی موجب افزایش هزینه ساخت و قیمت تمام شده شود. عایق پشم سنگ از دسته عایق های حرارتی می باشد که از الیاف معدنی بدست می آید. ماده اولیه و اصلی تولید عایق پشم سنگ از سنگ بازالت بوده که بازالت از سنگ های آذرین می باشد و حاصل فعالیت آتشفشان هاست. عایق پشم سنگ با کاهش انرژی لازم برای گرم و یا سرد کردن بناها از متصاعد شدن دی اکسید کربن بیشتر در کارخانه‌های تولید برق جلوگیری می‌کند.

ویژگی های عایق پشم سنگ

عایق پشم سنگ

یکی از بارزترین ویژگی های عایق پشم سنگ، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل آتش سوزی می باشد. پشم سنگ قابلیت اشتعال نداشته و بهترین ماده برای محافظت در برابر آتش سوزی می باشد. در سازه های فلزی در هنگام آتش سوزی فلز مقاومت خود را از دست داده و منجر به فرو ریختن کل ساختمان می شود. اما با عایق کاری سازه های فلزی توسط پشم سنگ خصوصاً ستون‌ها و تیرهای ساختمان در صورت تداوم حریق حتی تا ده ساعت نیز هیچ مشکلی برای سازه‌ به وجود نمی‌آید. در این نوع از عایق رشد آفت ها، قارچ، باکتری و حشرات موزی محال بوده و این نوع از عایق به دلیل اینکه از مواد غیر آلی می باشد در برابر رشد این نوع از فاکتور ها بسیار مقاوم است. عایق پشم سنگ دوستدار محیط زیست بوده و یکی از بی ضرر ترین عایق هاییست که تا کنون ساخته شده است. این نوع از عایق توسط سایر مواد شیمیایی تجزیه نمی شود و هوادهی در آن بخوبی صورت می گیرد.

عایق پشم سنگ یک عایق مناسب برای آلودگی های صوتی

یکی از ویژگی های مطلوب در عایق پشم سنگ، ویژگی آکوستیکی آن می باشد. این عایق با جذب آلودگی های صوتی مانع از انتقال آن به داخل ساختمان می شود. به دلیل این ویژگی بارز از عایق پشم سنگ در در فرودگاه‌ها، استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا استفاد ه می شود.

 [:]

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]