اسکانو
هگمتانه

هگمتانه، شهری زیرزمینی به وسعت تاریخ

قطعاً شما نیز بارها و بارها نام هگمتانه به گوشتان خورده است. تپه‌ای باستانی که قدمتی ۳۰۰۰ ساله داشته و شهری زیرزمینی را در خود جای‌داده است. قدمت این تپه باستانی به زمان مادها برمی‌گردد و این تپه ۳۰ هکتاری در شهر همدان و در انتهای خیابان اکباتان واقع‌شده است. علاوه بر تمام این‌ها باستان شناسان در طی کاوش‌های بسیاری که کرده‌اند، به آثار تاریخی زیادی متعلق به دوران اشکانیان و هخامنشیان نیز رسیده‌اند.

شهر زیرزمینی به‌صورت شطرنجی ساخته‌شده است. در این شهر معابر به فاصله‌های مساوی از یکدیگر قرارگرفته‌اند که حدفاصل آن‌ها توسط ساختمان‌هایی قرینه و یک‌شکل پرشده است. در این مجموعه باستانی و بی‌نظیر تأسیسات آب‌رسانی نیز در نظر گرفته‌شده است و حصاری خشتی به قطر ۱۰ متر آن را در برگرفته که دارای برج‌هایی عظیم نیز است. جالب است بدانید ساختمان‌های این شهر از خشت و خام و در برخی نقاط از آجر پدید آمده‌اند.

موزه هگمتانه

موزه هگمتانه در سال ۱۳۲۰ برای مدرسه‌ای ساخته شد. این موزه دارای یک طبقه ساختمان قدیمی ۶۰۰ متری بوده که شامل سالن اصلی، سرسرا و دو راهرو است که در آن اشیای مختلفی که توسط باستان شناسان جمع‌آوری‌شده در معرض دید گردشگران قرارگرفته است.

کلیسای گریگوری استپانوس مقدس

در مجموعه هگمتانه شاهد دو کلیسای بسیار زیبا خواهید بود که توسط مدرسه ارامنه، خانه کشیش، حمام ارامنه و گورستان متعلق به مسیحیان ارمنی همراهی می‌شود. کلیسای گریگوری استپانوس مقدس توسط سازمان میراث فرهنگی مورد مرمت قرار گرفت و چیزی حدود ۹۰ درصد از تعمیر آن به اتمام رسیده است. در این مکان برخی از کاربری‌ها تغییر کرده و به مرکز آموزش علمی کاربردی تبدیل‌شده که رشته‌هایی مرتبط با سازمان میراث فرهنگی در آن تدریس می‌شود. این مجموعه عظیم سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر را برای بازدید به‌سوی خود جذب می‌کند و با بافتی ۳۰۰۰ ساله اکنون یکی از قطب‌های پرجاذبه در شهرستان همدان به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]