اسکانو
وام جدید ۸۰میلیون تومانی مسکن

وام جدید ۸۰میلیون تومانی مسکن با سود کم در راه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدهاشم بت‌شکن در مراسم آغاز عملیات اجرایی برنامه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با کلنگ‌زنی پروژه مسکونی محله سیروس با اشاره به این‌که به‌ازای نوسازی هر واحد مسکونی حدود دو نفر اشتغال ایجاد می‌شود، اظهار کرد: وظیفه بانک مسکن حمایت از انبوه‌‌سازان و شرکت‌های ساختمانی در بخش توسعه‌ای زیرساخت‌ها و شهرهای جدید و بازآفرینی شهری است، در این زمینه در دولت یازدهم برنامه‌های خوبی برای اعطای تسهیلات اجرا شد که نتیجه آن این بوده که  سال گذشته 70 درصد رشد پرداخت تسهیلات در بانک مسکن داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که  140 هزار واحد تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: حدود 70 هزار میلیارد ریال برای 150 هزار واحد وام خرید پرداخت شده و  امسال با رشد 55درصدی تسهیلات خرید و رشد 23درصدی در تعداد مواجه بوده‌ایم.

وی با ابراز این‌که بهره تسهیلات خرید مسکن تک‌رقمی و برای بافت فرسوده 8 درصد و سایر بافت‌ها 9.5 درصد است، افزود: در صندوق یکم تا امروز 334 هزار نفر با متوسط 22 میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند، همچنین  60 هزار میلیارد ریال در بانک مسکن تجهیز منابع صورت گرفته و مردم از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند.

وی با اعلام این‌که به‌ازای هر 6 ماه دوبرابر میزان سپرده‌گذاری وام ارزان‌قیمت به مردم پرداخت می‌شود، گفت: در تهران برای زوج‌های جوان با احتساب اصل سپرده 240 میلیون تومان وام خرید پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن  با یادآوری این‌که در بافت فرسوده از 36 هزار فقره وام پرداخت‌شده سهم بانک مسکن 32 هزار فقره بوده است و این برنامه  همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بر اساس برنامه باید سالانه 300 هزار فقره تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت شود اما به‌دلیل کمبود بودجه این برنامه عملیاتی نشده است.

بت‌شکن با اشاره به این‌‌که بانک با اتکا به نوآوری خودش برای تأمین تسهیلات برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد، گفت: یکی از این برنامه‌ها این است که تسهیلات ساخت با متوسط 40 میلیون تومان با سود 18 درصد را به سازندگان پرداخت می‌کنیم و اگر یارانه سود پرداخت شود 9 درصد سود این تسهیلات کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: روش دوم پرداخت تسهیلات خرید و ساخت از محل حساب سپرده صندوق یکم است؛‌ با فرض تصویب لایحه بودجه 97 بالغ بر 2500 میلیارد تومان دولت برای احیای بافت‌های فرسوده تجهیز منابع صورت می‌گیرد و به همین اندازه نیز بانک مسکن تجهیز منابع می‌کند.

وی از ارائه پیشنهاد پرداخت 100 هزار فقره 40 میلیون تومانی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد و با ابراز امیدواری برای تصویب آن در کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس طرح جدید برای  زوج‌های جوان 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه وام مسکن به‌شرط سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این برنامه گفت: چنانچه متقاضی یک سال 20 میلیون تومان سپرده گذاری کند، 40 میلیون تومان وام قرض ‌الحسنه، 2 سال سپرده‌گذاری 60 میلیون تومان و به‌ازای 3 سال سپرده‌گذاری 80 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن ابراز امیدواری کرد این طرح در مجلس تصویب شود.

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
6 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
نمایندگی hp Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
نمایندگی hp
میهمان

تشکر

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]