اسکانو
خانه‌های متراژ پائین

وضعیت بازار خانه‌های متراژ پائین در پاییز

باآنکه بازارهای پول و مسکن رقیب‌های یکدیگر به‌حساب می‌آیند، چنان پیش‌بینی می‌شود تا کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری‌ها منجر به افزایش تقاضا برای خرید مسکن شود؛ اما چیزی که به‌وضوح مشخص است، این است که این شرایط در کوتاه‌مدت قابل‌انتظار نخواهد بود و عملاً کاهش سودهای بانکی نمی‌تواند در کوتاه‌مدت منجر به خریدوفروش بیشتری در بازار مسکن شود. در طی هفته‌های گذشته نوعی از تقاضاها وارد بازار مسکن شده‌اند که عموماً مبدأ آن‌ها سپرده‌های بانکی بوده اما به دلیل فرآیند زمان‌بر جستجو به دنبال واحدهای مناسب و کوچک متراژ هنوز این تقاضاها به مرحله خرید نرسیده‌اند؛ همچنین به دلیل آنکه در بازار مسکن جهش قیمتی وجود ندارد و انتظاری برای آن‌هم نمی‌رود، خریدها عموماً با رفتارهای غیر هیجانی و آرامش نسبی صورت می‌گیرد.

دراین‌بین بسیاری از مشاوران املاک معتقدند باآنکه ماه محرم با مهرماه هم‌زمان شد اما بازهم بازار مسکن راکد نبود و ریز نوساناتی در آن در جریان بود؛ اما با تمام این اوصاف بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار خانه‌های کوچک متراژ که عموماً زیر 50 متر دارند آن‌چنان‌که بایدوشاید داغ نبود. با تمام این وجود همواره آپارتمان‌های 30 تا 50 متر متقاضیان خود را داشته‌اند و عموماً سهم آن‌ها در ساخت‌وساز به‌سوی صفر نخواهد رفت، اما با توجه به تقاضاهای مسکن در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تقاضا برای این واحدها بوده‌ایم به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود متقاضیان چنین واحدهایی اکنون متقاضی برای واحدهای 50 تا 80 متری هستند و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی روند کاهشی واحدهای کوچک متراژ چه در ساخت‌وساز و چه در معاملات ادامه داشته باشد.

 این خانه‌های به‌اصطلاح نقلی درواقع در دودسته قرار می‌گیرند؛ برخی از آن‌ها در واحدهای چهار طبقه‌ای و فرسوده قرار دارند که نتوانسته‌اند با ملک‌های کناری تجمیع شوند و برخی از آن‌ها نیز ملک‌هایی هستند که برای مشاغل خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند، همانند مزون، آرایشگاه و … مشتریان دسته اول کسانی هستند که به‌قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شوند و با استفاده از وام بدون سپرده ملک را خریداری کرده و سپس کسری هزینه‌های خود را با اجاره دادن تأمین می‌کنند. دسته دوم کسانی هستند که می‌خواهند خدمات خود را در مناطق شمالی تهران عرضه کنند اما به دلیل هزینه‌های بالا برای اجاره دفتر در مناطق گران شهری ترجیح می‌دهند تا واحدهای کوچک متراژ را خریداری کنند. ازاین‌رو و به گفته مشاوران املاک در چند سال اخیر این گروه از متقاضیان رو به رشد هستند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]