اسکانو
پانل‌های استرامیت

پانل‌های استرامیت، متریالی در جلوگیری از اتلاف انرژی

همان‌طور که می‌دانید این روزها طیفی وسیع از مصالح در ساخت‌وساز مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ بسیاری از مواد و مصالح امروزی درواقع همان متریال قدیمی هستند که اینک با پیشرفت تکنولوژی با کاربری بیشتر و اشکالی متنوع‌تر تولیدشده‌اند. پانل‌های استرامیت درگذشته نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت، به‌طوری‌که در 50 سال گذشته مردم سوئد از این پانل‌ها برای جلوگیری از هدر رفت انرژی استفاده می‌کردند. درگذشته این پانل‌ها با استفاده از کاه تولید می‌شدند و سپس در قرن بیست‌ویک این متریال دچار انقلاب عظیمی شد.

پنل های استرامیت قدیمی اکنون دستخوش تغییراتی شده و با تکنولوژی روز همراه شده است، به صورتی که این روزها پانل‌های استرامیت به‌عنوان یک عامل مؤثر و تنظیم‌کننده در جلوگیری از اتلاف انرژی در دنیا جایگاه خود را بازکرده است.

پانل‌های استرامیت دارای مقاومت بالایی نسبت به دیگر سازه‌های مشابه خود هستند، در این نوع از سازه‌ها میزان مقاومت در برابر آتش‌سوزی، تأثیرات مخرب آب و هوایی، ممانعت از آلودگی‌های صوتی و سرعت نصب و کاربری از مزایای آن‌ها بشمار می‌رود؛ جالب است بدانید پانل‌های استرامیت این روزها به‌عنوان متریالی ارزان و مطمئن شمرده‌شده که به دلیل مقاومت بالا می‌توان آن‌ها را در هر نوع از ساختمانی و تحت هر نوع از شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

استرامیت باروکش پلاستر حدود یک ساعت تحت حرارت 1000 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرد که همین کار منجر به مقاومت بالای آن می‌شود؛ این نوع از پانل‌ها می‌توانند فشاری معادل 500 کیلوگرم بر متر را تحمل کنند. بر روی پانل‌های استرامیت می‌توان از هرگونه عملیات تزیینی و ساختمانی بهره برد، به‌راحتی می‌توان بر روی آن‌ها رنگ‌آمیزی کرد و یا کاغذدیواری نصب کرد. جالب است بدانید این متریال می‌تواند جایگزینی برای چوب به‌حساب آید و از این طریق می‌توان جلوی از بین رفتن جنگل‌ها را گرفت. در این نوع از متریال به دلیل اینکه نیازی به استفاده از گچ‌وخاک نیست زمان اجرای پروژه تا حدود بسیار زیادی و معادل با 56 درصد کاهش می‌یابد.

مزایای پانل‌های استرامیت:

پانل‌های استرامیت دارای مراحل نصب سریعی هستند، نصب این پانل‌ها توسط اتصالات پیچی و یا جوشکاری انجام می‌شود؛ در این نوع از پانل‌ها ابتدا از یک‌سوی ساختمان باید شروع به نصب کرد تا استحکام لازم به ساختمان داده شود. این نوع از پانل‌ها سبک‌وزن، ارزان و سازگار با محیط‌زیست بوده و یکی از بهترین عایق‌های حرارتی و صوتی است. استرامیت مقاومت در برابر آتش، زلزله، آفات داشته و یک محصول طبیعی به شمار می‌رود. در استفاده از این نوع از پانل‌ها شاهد صرفه‌جویی در هزینه‌ی پی‌سازی و اسکلت ساختمان‌های بلندمرتبه و صرفه‌جویی در فضا خواهید بود. این نوع از متریال 100 درصد قابل بازیافت بوده و می‌تواند منجر به کاهش وزن بتن و آهن مصرفی به میزان 36 تا 56 درصد شود. این محصول همچنین می‌تواند به‌صرفه جویی در انرژی گرمایی 56 درصد و سرمایی 16 درصد و کاهش قیمت در واحد سطح نیز منجر شود. بالابود کیفیت تولید، حذف نیروی کاری غیرمتخصص، پایین بودن نسبت بار وارده به هر دیوار از نیروی مقاوم، استحکام کششی بالا و مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه نیز از دیگر مزایای این نوع از متریال است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]