اسکانو

پر شدن خانه های خالی برابر با رونق مسکن است!

عباس آخوندی اعلام کرد که مولفه اصلی رونق مسکن مرتبط با قدرت خریداران است، و هر چه میزان قدرت خرید در مردم بیشتر باشد بازار مسکن به سوی رونق می رود. به گفته عباس آخوندی اکنون توانسته ایم تا قدرت خرید زوج های جوان را از 20 میلیون تومان به 160 میلیون تومان توسط تسهیلات افزایش دهیم.

آخوندی همچنین اعلام کرد که در دولت دوازدهم قصد دارد تا دوره بازپرداخت تسهیلات را طولانی تر کند که از این راه اقساط نیز کاهش خواهند یافت. از این طریق اگر بانک مرکزی موافقت کند با کم شدن مدت سپرده گذاری و طولانی تر شدن اقساط دسترسی خانوارها به پرداخت تسهیلات بلند مدت افزایش خواهد یافت. به گفته آخوندی بیشتر کشور های توسعه یافته از این طریق قدرت خرید مسکن را افزایش داده اند. آخوندی همچنین گفت که بر اساس آمارهای بانک مرکزی در بیشتر ماه های سال جاری در مقایسه با همین مدت زمان مشابه در سال گذشته میزان خرید و فروش های بیشتری در حوزه مسکن را شاهد بوده ایم.

وزیر راه وشهرسازی همچنین در خصوص افزایش میزان ساخت و ساز در کشور اعلام کرد که اگر 2 میلیون واحد خالی موجود که خالی از سکنه هستند پر شوند بنابراین تقاضا برای واحد های بیشتر افزایش یافته و و بازار مسکن برای این تقاضاهای جدید باید وارد حوزه ساخت و ساز شود، با این کار بازار مسکن نیز به مرور رونق خواهد گرفت. آخوندی همچنین یادآور شد که پرداخت تسهیلات به خریداران و سازندگان مسکن می تواند عاملی باشد برای افزایش سرعت ساخت و ساز در کشور…

وزیر راه و شهر سازی همچنین خاطر نشان کرد که تقاضا در بافت های فرسوده در چند ماه گذشته افزایش زیادی داشته و میزان صدور پروانه های ساخت در این نوع از بافت های فرسوده نسبت به سایر بافت ها دچار افزایش بوده است. درخصوص مسکن اجتماعی نیز آخوندی اعلام کرد که این طرح به تصویب رسیده و بنیاد مسکن مجری ساخت این طرح شده است، و این نهاد در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و تا کنون طرح مسکن اجتماعی مسیر خود را به خوبی طی کرده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]