اسکانو
پنت هاوس چیست

پنت هاوس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ از گذشته تا امروز

در سال‌های اخیر و در شهرهای بزرگ ایران نام پنت هاوس بسیار شنیده می‌شود و به یکی از عناصر معرفی زندگی لوکس نبدیل شده است. اما واقعا پنت هاوس چیست ؟ پنت هاوس یک عبارت انگلیسی است که اصطلاحاً معنای “خانه نقاش” را می‌رساند.زیرا در گذشته نقاش‌ها و هنرمندان که از درآمد کمی برخوردار بودند و پول خرید خانه‌های معمولی را نداشتند اتاق‌های زیرشیروانی را برای زندگی انتخاب می‌کردند. اما با گذشت زمان و علاقمند شدن طبقه اشرافی به زندگی و وقت گذراندن در این خانه‌های مرتفع، پنت هاوس‌ها تبدیل به لوکس‌ترین قسمت ساختمان شدند و نقاش‌ها جای خود را به ثروتمندان و اشراف دادند.
امروزه پنت هاوس آپارتمانی گفته می‌شود که اغلب در بالاترین طبقه ساختمان‌های بلند، برج‌های لوکس و حتی هتل‌ها قرار می‌گیرد. البته مطلبی که شاید باعث تعجب شما شود این است که در عصر حاضر پنت‌هاوس می‌تواند در زیرین‌ترین طبقه ساختمان و بالای پارکینگ واقع شده باشد. پنت هاوس‌ها عموما به وسیله امکانات و ظاهر لوکس، از دیگر واحد‌های ساختمان متمایز شده‌اند.

گرانترین پنت هاوس میامی

اولین پنت هاوس جهان

تولد ایده ساخت پنت هاوس‌ها اولین بار به دهه ۱۹۲۰ میلادی بازمی‌گردد، زمانی که بازار املاک نیویورک قلب اقتصاد آمریکا (به سبب رشد شدید اقتصادی در این کشور) با رونق بی سابقه همراه شد. ثروت فراوان آمریکایی‌ها در آن دوره  و تقاضا برای زندگی در نواحی شهری لوکس باعث به ساخته شدن  برج‌ها و آسمان‌خراش‌های لوکس در این شهر و بالطبع به وجود آمدن واحد‌های مسکونی مجلل و مدرن در این ساختمان‌‌های بلند شد.
یکی از اولین پنت هاوس‌های تاریخ، محل سکونت ناشر معروف آمریکایی “کوندی ناست” (Condé Montrose Nast) بود. این پنت هاوس دوبلکس که در ساختمان شماره ۱۰۴۰ خیابان park avenue قرار دارد. این ساختمان طبق نقشه اولیه در سال ۱۹۲۳ دارای سه واحد در هر طبقه و اتاق اضافی مخصوص خدمتکاران بر روی بام بود، اما در سال ۱۹۲۴طبقه اخر این ساختمان طی یک عملیات عمرانی و با سرمایه آقای “ناست”  تبدیل به یک خانه مجلل دوبلکس شد. این پنت هاوس لوکس دارای سالن بازی و پلکان مجزا بود، همچنین یک اتاق مخصوص جلسات خصوصی خانوادگی در آن تعبیه شده بود وطراحی دکوراسیون داخلی آن را طراح مشهور فرانسوی السی دی وولف (Elsie de Wolfe) به عهده گرفت.

پنت هاوس شانگهای 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]