اسکانو
خانه تکانی

پیش به سوی نوروز، نکات خانه تکانی پاکسازی نشیمن

 

  1. قبل از شروع هر کاری گرد گیری و غبار روبی از روی سطوح مختلف، همچون فرش، کف پوش، لوستر ها و … را انجام دهید. اینکار باعث می شود در هنگام پاکسازی گرد و غبار های اضافی بر روی سطح پاک شما ننشینند.
  2. اگر در خانه حیوان خانگی دارید، پس هر روز به کشیدن جاروبرقی بپردازید، در غیر اینصورت تمام گرد و خاک های موجود بر روی فرش را به واسطه جارو برقی از سطح زمین پاک کنید.
  3. پس از غبار روبی، نوبت به پاک کردن دیوارها می رسد، در مطالب گذشته در مورد پاکسازی دیوارها و نحوه پاک کردن لکه های مختلف بر روی دیوار برایتان صحبت کرده ایم، اما اگر بر روی دیوارهای خانه که از رنگی روغنی بهره گرفته اند فقط لکه های معمولی قرار گرفته، می توانید با استفاده از آب داغ و کمی پودر لباسشویی لکه ها را از بین ببرید. دیوارهای گچی نیز که دارای لک های متفاوت هستند توسط جوش شیرین و کمی آب قابل پاکسازی هستند.
  4. برای پاکسازی کف، که از جنس چوب و یا سرامیک هستند می توانید از انواع کف شورهای پارچه ای استفاده کنید. در مورد کفپوش‌های سرامیکی و یا کفپوش ‌های بافت‌ دار هیچ وسیله‌ ای بهتر از کفشور‌های پارچه‌ ای نمی‌تواند کثیفی‌ها درون شکاف‌ها و حفره‌ها را تمیز کند. از جوش شیرین و سرکه در پاکسازی فواصل کثیف و رنگ گرفته بین سرامیک های کف نیز می توانید بهره بگیرید. برای اینکار می‌توانید از آب داغ و ماده شوینده مناسب نیز استفاده کنید.
  5. گرد گیری مبلمان را فراموش نکنید. گرد و خاک می تواند در هر جایی نفوذ کند، از این رو تمام قسمت های مبلمان خود را توسط جاروبرقی غبار روبی کنید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام غبار را از روی قسمت های دیگری که جاروبرقی امکان پاکسازی آنها را ندارد پاک کنید. این دستمال باید در یک جهت کشیده شود تا گرد و غبار به سطوح دیگری نچسبد.
  6. برای لکه بری از روی مبلمان چوبی از واکس های مخصوص مبلمان چوبی استفاده کنید. گردو نیز در از بین بردن خط و خش های روی مبلمان چوبی موثر عمل کرده و آنها را از بین می برد. برای آن دسته از مبلمان که به آب مقاوم هستند می توانید از پارچه ای نم دار و آغشته به مواد شوینده استفاده کنید، فقط نکته مهم این است که پس از آن به سرعت سطح چوبی را خشک کنید.
  7. شوینده های همه کاره برای تمام سطوح مناسب نیستند و در استفاده از آنها باید دقت کنید. بر روی برچسب این نوع از مواد، سطوح مناسب ذکر شده اند. حواستان باشد، شوینده های مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید. به طور مثال از ترکیب وایتکس با دیگر مواد شوینده خودداری کنید. اینکار برای دیگر شوینده ها نیز ممنوع است و بهتر است آنها را به تنهایی استفاده کنید.
  8. مرحله آخر نوبت به شستشوی کوسن ها و پف دادن به آنهاست. مواد داخل کوسن ها را خارج کرده و آنها را پف دهید تا شکل بهتری پیدا کنند. وسایلی که در یک سال گذشته از آنها استفاده ای چندان نداشتید جمع آوری کرده و به انباری بفرستید به این شکل نشیمنی پاک و خلوت برای شروع سال نو ایجاد کرده اید.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]