اسکانو
تمیز کردن آشپزخانه

پیش به سوی نوروز، چند نکته در تمیز کردن آشپزخانه

کم کم نزدیک به فصل بهار می شویم، و اکثر خانم های خانه دار از همین روزها شروع به پاکسازی جای جای منزل پس از یکسال استفاده مداوم کرده و به استقبال نوروز و فصلی نو می روند. یکی از مهمترین قسمت های منزل که آلودگی و ناپاکی های آن، به دلیل استفاده مداوم، زیاد است و نیاز به پاکسازی بیشتری نسبت به سایر قسمت های خانه دارد، آشپزخانه می باشد. رطوبت بالا به همراه چربی بیش از حدی که در این مکان وجود دارد، باعث می شود که کار پاکسازی این نقطه از هر خانه ای کاری دشوار و زمانبر باشد. آشپزخانه از آن دسته قسمت های خانه است که هر بار هم که آن را تمیز کنید باز هم شاهد چربی و آلودگی بسیار زیادی خواهید بود. از این رو اگر علاقمندید که آشپزخانه مدت زمان بیشتری پاکیزه بماند، پاکسازی آن را به روزهای نزدیک تر به نوروز موکول کنید.

قبل از شروع هر کاری ظروف داخل کابینت را شسته و آنها را سرو سامان دهید

  1. قبل از هر کاری بهتر است تا ظروف داخل کابینت ها را به خوبی پاکسازی کنید، برای آن دسته از ظروفی که دارای لکه های چربی و رنگ غذا هستند می توانید از محلول آب داغ و سرکه استفاده کنید، آب داغ به همراه پودر لباسشویی نیز پاک کننده قوی است که می توانید از آن به جای انواع ماده شیمیایی پر خطر همچون وایتکس استفاده کنید، به این منظور محلول را درست کرده و ظروف را در حدود 15 دقیق داخل آن شناور کنید. سپس ظروف را شسته، آبکشی کرده و خشک کنید. در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید که برخی ظروف چینی با لبه های طلایی و یا ظروف آنتیک را داخل ماشین قرار ندهید، این ظروف به سرعت زیبایی خود را از دست خواهند داد. پس از شستشوی ظروف داخل کابینت ها را به خوبی دستمال کشیده از گرد و غبار پاک کنید و سپس ظروف را داخل کابینت ها بچینید.
  2. ظروف را حتما پس از شستشو با دستمالی خشک و نرم و بدون پرز خشک کنید، تا تمامی قطرات آب از روی آنها پاک شده و لکه ای مزاحم بر روی ظروف نیافتد. اسفنج و دستمال خشک کن ظروف را پس از انتهای کار در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شود، در غیر اینصورت دستمال خیس شما به شدت مستعد برای جذب جرم‌ها و باکتری‌ها می باشد.

در مرحله دوم به شستشوی گاز و مایکروفر و کتری آب بپردازید

  1. راههای مختلفی برای شستشوی گاز و مایکروفر وجود دارد، اما قطعا یک نکته را می دانید! اجاق گاز و مایکروفر جزئی پر مصرف در آشپزخانه شما بشمار می روند، از این رو پس از پاکسازی آنها نیز در اولین باری که غذایی بر روی آنها درست می کنید، باز هم شاهد کثیفی خواهید بود! از این رو پس از پاکسازی کامل اجاق گاز و مایکروفر هر دفعه که آشپزی می کنید به سرعت تکه های غذا و موادی که بر روی آنها می پاشد تمیز کنید، این کار باعث می شود وسایل شما به مدت زمان طولانی تری تمیز بماند.
  2. برای پاک کردن اجاق گاز قبل از هرکاری میله های آن را جدا کرده و داخل مخلوطی از آب داغ و مواد شوینده قرار دهید. می توانید برای پاکسازی آنها از سرکه و جوش شیرین نیز بهره بگیرید. سپس مواد شوینده را بر روی سطح دیگر اجاق گاز ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا لکه ها از جای خود جدا شوند. برای پاکسازی قسمت فر اجاق گاز از مواد سوخته نیز محلولی از سرکه و جوش شیرین به خوبی کمک حالتان خواهد بود، از این رو جوش شیرین بر روی لکه ها ریخته سپس سرکه را بر روی آنها اسپری کنید، پس از آن اجازه دهید حدود 15 دقیقه این مواد بر روی لکه ها بمانند، سپس با اسفنج تمام مواد را از روی فر پاک کنید.
  3. پاکسازی مایکروفر نیز به راحتی انجام خواهد شد، ظرفی پر از آب کرده و درون آن تکه هایی از لیمو و یا آب لیمو ترش بریزید، سپس ظرف را داخل مایکروفر گذاشته اجازه دهید حسابی بخار کند. درب مایکروفر را به مدت 10 دقیقه بسته نگه دارید تا لکه ها خیس بخورند، سپس درب را باز کرده و با اسفنجی نرم لکه ها را پاک کنید. کتری آب نیز به سادگی از رسوب پاک می شود. برای رسوبات ضخیم ابتدا کمی جوش شیرین ریخته و سپس سرکه اسپری کنید، اجازه دهید مواد 20 دقیقه بر روی رسوبات باقی بمانند، پس از آن ظرف را پر از آب کرده و یک لیوان سرکه درون آن بریزید، اجازه دهید آب بجوشد و تا زمانی که رسوبات به طور کامل پاک نشده زیر ظرف را خاموش نکنید.

مرحله آخر شستشوی دربهای کابینت، دیوارها و فرش آشپزخانه

تمیز کردن آشپزخانه

  1. مرحله آخر پاکیزه کردن درب کابینت ها، دیوارها و شستشوی فرش آشپزخانه می باشد. برای پاکیزه کردن درب کابینت ها بسته به نوع آنها از انواع مواد شوینده، سرکه و جوش شیرین و یا لیموی تازه می توانید بهره بگیرید، کم ضررترین و لکه بر ترین ماده ای که می توانید برای پاکسازی هر قسمتی از آن بهره بگیرید، آب داغ به همراه پودر ماشین لباسشویی می باشد. فقط توجه داشته باشید پاکسازی سطوح در سه مرحله باید انجام شود، بار اول ماده شوینده را به سطوح کشیده، پس از آن با دستمال تمیز و خیس بر روی سطوح بکشید تا مواد شوینده پاک شود، در مرحله آخر حتما با یک دستمال خشک پاکیزه بر روی سطح مورد نظر کشیده تا خشک شود و اثری از لکه آب بر روی سطوح باقی نماند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]