اسکانو
کاشت سبزه عید

پیش به سوی نوروز، کاشت سبزه عید

سبزه یک عضو جد نشدنی در سفره هفت سین بوده و نمادی برای تولد دوباره می باشد. اما برای داشتن یک سبزه زیبا لازم است اطلاعاتی در مورد آماده سازی، نحوه کاشت، زمان بندی و حتی نوع دانه ای که استفاده می کنید داشته باشید. بهترین زمان برای آماده سازی سبزه هفت سین، دو هفته قبل از عید می باشد، زیرا تا این مدت زمان دانه های عمل آوری شده توانسته اند به اندازه ای مورد نیاز و زیبا رشد کنند؛ اما سبزه عدس و ماش دیرتر رشد کرده و برای آنها حداقل ۲۰ روز قبل از نوروز اقدام کنید. یادتان باشد هر زمانیکه سبزه را آبیاری کردید آب زیرین را خالی کنید تا مانع از گندیگی آن شوید.

کاشت سبزه عید توسط دانه های گندم، جو، ماش و عدس

اندازه دانه های گندمی که بر میدارید کاملا اختیاری است، مقدار مورد نیاز را برداشته و به مدت سه روز داخل آب خیس کنید. پس از گذر مدت زمان گفته شده شاهد جوانه های ریزی در دانه خواهید بود، سپس آنها را برداشته و داخل ظرفی به خوبی پخش کنید و بر روی آنها یک دستمال مرطوب قراردهید، این پارچه مرطوب به هیچ عنوان نباید خشک شود، و هر از گاهی مقداری آب بر روی آن اسپری کنید. هر از گاهی دستمال را کنار زده و بررسی کنید که ریشه های دانه در آمده یا خیر، پس از آنکه جوانه کمی رشد کرد لازم است تا دستمال را برداشته گیاه را در نزدیکی نور خورشید قرار داده و هر از گاهی بر روی آن آب اسپری کنید.

کاشت سبزه عید با بذر شاهی

بذر شاهی مناسب برای انواع سبزه با طرح های مختلف است. به طور مثال می توانید از یک کوزه استفاده کرده و با استفاده از بذر شاهی آن را سبز پوش کنید. روش کار به این شکل بوده که یک کوزه سفالی را توسط جورابی زنانه بپوشانید. سپس بذر شاهی را چند ساعتی در آب خیس کرده تا حالتی ژله ای به خود بگیرد. دانه های لعاب دار را بر روی جواب پخش کرده و داخل کوزه را با آب پر کنید. پس از گذر 3 روز بذر ها جوانه زده و ریشه ها یشان به داخل بافت جوراب نفوذ خواهد کرد.

با هسته های مرکبات سبزه عید بسازید

هسته مرکباتی همچون پرتقال، نارنج و لیمو را دور نیاندازید، آنها را برای دو روز در آب قرار داده تا به خوبی خیس بخورند، پس از آن از آب خارج کرده و داخل گلدانی از خاک باغچه و یا خاک غنی بکارید. برای کاشت این نوع از سبزه ها مدت زمانی یک ماهه نیاز خواهید داشت.

سبزه عید با خاکشیر مناسب برای روزهای آخر

با خاکشیر به سادگی می توانید در مدت زمان یک هفته یک سبزه بسیار زیبا در اختیار داشته باشید. به این منظور خاک شیر ها را در آب خیس کرده و زمانیکه لعاب دار شدند، از آب خارج کنید. پس از آن بر روی ظرف مقداری پنبه قرار داده و سپس روی آن را پارچه ای بکشید، سپس خاکشیر ها را بر روی آن پخش کنید. تا زمانی که جوانه ها بیرون بیایند باید ظرف را آبیاری کنید و محیط را مرطوب نگه دارید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]