اسکانو
وضعیت بازار مسکن

پیش روی وضعیت بازار مسکن به‌سوی رونق با شیبی ملایم!

به گفته حامد مظاهریان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی یکی از گروه‌هایی که دولت برای خانه‌دار شدن آن‌ها در تلاش است، همان خانه اولی‌ها هستند؛ عموماً خانه اولی‌ها پول نقد کافی برای خرید خانه ندارند و این مسئله ایست که باتجربه جهانی به‌دست‌آمده است؛ ازاین‌رو سیاست‌ها به‌گونه‌ای است که بخش بیشتر هزینه‌های خرید خانه توسط تسهیلات بانکی تأمین شود؛ از این طریق می‌توان 80 درصد از این هزینه‌ها را به متقاضیان خرید مسکن در غالب وام‌ها اعطا کرد و 20 درصد مابقی را خود متقاضیان فراهم کنند.

صندوق پس‌انداز یکم در بافت‌های فرسوده دارای نرخ سود 8 درصد بوده و در دیگر بافت‌ها دارای سود 9 و نیم درصد است. مبالغ پس‌انداز شده در هر میزانی که باشد پس از 6 ماه دو برابر شده و این کمک می‌کند تا هرکسی که مبلغ پس‌انداز بیشتری داشته باشد وام را زودتر دریافت کند. در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر خانوار در صندوق پس‌انداز یکم حساب پس‌انداز بازکرده‌اند؛ به گفته مظاهریان قرار بر این است تا رقم این نوع وام و همچنین زمان بازپرداخت اقساط افزایش یابد و در عوض دوره سپرده‌گذاری وام مسکن از 6 به 5 ماه کاهش داشته باشد.

با این شرایط به‌جای آنکه نقدینگی 1 سال در سپرده‌گذاری باقی بماند، 10 ماه مانده و خانواده‌ها زودتر صاحب‌خانه خواهند شد؛ این شرایط می‌تواند رونقی خوب برای بازار مسکن باشد. مظاهری همچنین اظهار کرد که بازار مسکن با شیبی ملایم در حال حرکت است و این نشان از رونق تدریجی بازار مسکن دارد. اگر شیب شدیدی در رونق را شاهد باشیم قطعاً به‌موازات آن جهش‌های قیمتی ناگهانی را نیز شاهد خواهیم بود که این به نفع مردم نیست و منجر به‌نوعی رونق سفته بازانه خواهد شد. رقم افزایش قیمت مسکن در سال جاری و به گفته مظاهری کمتر از نرخ تورم بوده و معادل 5.6 درصد است.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]