اسکانو
از بین بردن جرم کتری

چند راهکار ساده و خانگی در از بین بردن جرم کتری و سماور

قطعاً شما نیز برای یک‌بار هم که شده شاهد رسوب داخل کتری و سماور خود بودید، رسوباتی بد چهره که هم زیبایی و طول عمر دستگاه شمارا کم می‌کنند و هم طعم نامطلوبی به نوشیدنی‌های گرم شما می‌دهند. در مطلب امروز ۶ راهکار ساده و خانگی برای شما معرفی می‌کنیم که به‌واسطه آن می‌توانید کتری و سماور خود را از این رسوبات مزاحم پاک‌کنید؛ همراه ما باشید.

روش اول، سرد و گرم کردن سریع کتری برای از بین بردن رسوبات

برای از بین بردن جرم‌های آهکی که تازه هستند و لایه‌ای نازک از آن‌ها در داخل کتری گرفته‌شده، ابتدا کتری را داغ کنید، البته توجه داشته باشید، کتری نباید بسیار داغ شود چون در این حالت صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد خواهید کرد، پس‌ازآن بلافاصله مقداری آب یخ درونش بریزید.

روش دوم، استفاده از سرکه در از بین بردن جرم کتری

بهترین راه و سریع‌ترین راه ممکن استفاده از سرکه است، مقداری سرکه داخل کتری به همراه آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد، پس از گذشت این مدت خواهید دید که به‌سادگی تمامی رسوبات درون آب حل‌شده‌اند. پس از خالی کردن محلول آب و سرکه مجدداً کتری را از آب تازه پرکنید و اجازه دهید تا بجوشد، این کار منجر به از بین رفتن بوی سرکه از داخل کتری و یا سماور خواهد شد.

روش سوم، استفاده از فلس صدف و گوش‌ماهی برای از بین بردن رسوبات کتری

برای اینکه کتری نو یا کتری که جرم‌زدایی کرده‌اید، دیگر رسوبات جدیدی به خود نگیرند می‌توانید از چند عدد فلس صدف و یا گوش‌ماهی در داخل کتری استفاده کنید، این فلس‌ها تمامی رسوبات را به خود جذب کرده و اجازه نمی‌دهند تا رسوبات به دیواره داخلی کتری بچسبند.

روش چهارم، استفاده از سیب‌زمینی رنده شده در از بین بردن رسوبات کتری

یکی از روش‌های مؤثر که شاید بسیاری از شما آشنایی با آن نداشته باشید، استفاده از سیب‌زمینی رنده شده و زاج سفید است. بسته به‌اندازه ظرفتان، چند سیب‌زمینی را رنده کنید و به کمک آب داخل کتری بریزید، پس‌ازآنکه مواد نیم ساعت جوشید، تکه‌ای زاج سفید را بکوبید و به مواد داخل کتری اضافه کنید، اجازه دهید نیم ساعت دیگر مواد بجوشند، سپس آب را خالی کرده و اجازه دهید کتری با آب جدید بجوشد.

روش ششم، استفاده از جوش‌شیرین در از بین بردن رسوبات کتری

جوش‌شیرین تقریباً در پاک‌سازی هر چیزی کاربرد دارد، برای از بین بردن رسوبات کتری نیز این بار جوش‌شیرین به کمک شما خواهد شتافت! ترکیبی از ۲ به ۱ جوش‌شیرین و آب تهیه کنید و داخل کتری بریزید، اجازه دهید تا کتری بجوشد، اگر با یک‌بار رسوبات از بین نرفتند این عمل را چند بار انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]