اسکانو
چه زمانی به نقطه سر به سر در بازار مسکن می رسیم؟

[:en]چه زمانی به نقطه سر به سر در بازار مسکن می رسیم؟[:de]

چه زمانی به نقطه سر به سر در بازار مسکن می رسیم؟

[:]

نقطه سر به سر در بازار مسکن زمانی اتفاق می افتد، که تعداد مسکن و متقاضیان بازار به یک اندازه باشد، که در اصطلاح به آن نقطه سر به سر می گوییم و در آن زمان انتظار بالا رفتن قیمت مسکن را نیز خواهیم داشت.

به گفته حسن محتشم زمانی مسکن از نوعی کالای سرمایه ای خارج خواهد شد، که به نقطه سر به سر در بازار مسکن برسیم. وی علام کرد طرح جامع مسکن که از سوی وزارت راه و شهر سازی تهیه شده کاملا درست بوده است، و در آن به کمبود مسکن در بازار اشاره شده. در این طرح باید در سال 2004 یک میلیون ساختمان ساخته می شد، که این هدف نه تنها در این سال بلکه تا چند سال آینده نیز محقق نخواهد شد. بر طبق گفته محتشم اگر سالی یک میلیون خانه در کشور ساخته شود در 10 سال آینده شاهد نقطه سر به سر خواهیم بود!

به گفته رییس انجمن انبوه سازان در حال حاضر بازار مسکن به روشی منفی کنترل می شود، و به همین دلیل قیمت ها کاهش یافته است و این کاهش قیمت کاملا کاذب می باشد. وی بیان کرد اشتباه دولت قبل، مداخله بیش از حد در بازار مسکن و در جریان مسکن مهر بوده، و با عدم استفاده از تجربیات دولت های خارجی در بخش اقتصادی نتیجه ای در بر داشت که بعد از هشت سال هنوز هم مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده نشده است. محتشم همچنن اعلام کرد این قیمت کاذب ادامه نخواهد داشت، زیرا شرایط بازار بر مکانیسم عرضه و تقاضا پیش نمی رود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]