اسکانو
گیاه بنت قنسول

چگونه می‌توان گیاه بنت قنسول را در خانه نگهداری کرد؟

بنت قنسول از دسته گیاهانی است که دارای شیوه نگهداری ساده‌ای است و به دلیل آنکه در نزدیکی سال نو میلادی گل می‌دهد، بانام گل کریسمس نیز از آن یاد می‌شود. این گیاه زیبا در آمریکا و در زمان کریسمس یکی از گیاگانی است که برای تزیین دکوراسیون بکار می‌رود و جالب است بدانید 12 دسامبر روز ملی بنت قنسول در این کشور نامیده شده است. بنت قنسول در مکزیک به‌صورت درختچه‌هایی رشد می‌کند که ارتفاع آن حدود یک متر و پهنای آن به 45 سانتی می‌رسد، البته باید بدانید که در شرایط مناسب این گیاه برگ قرمز زیبا تا حدود 4 متر هم رشد کرده و توانایی تحمل دمایی زیر ده درجه سانتی گراد را نخواهد داشت. لازم است بدانید این گیاه از دسته گیاهان شیره دار به‌حساب می‌آید و از تماس کودکان با این شیره سفیدرنگ باید خودداری شود.

بنت قنسول گیاهی روزکوتاه است، یعنی در شرایطی گل‌های آن پدیدار می‌شوند که ساعات روز از شب کوتاه‌تر باشند. این گیاه در اواخر پاییز شروع به گل دادن می‌کند و در تمام طول زمستان گل‌های خود را نگه می‌دارد. برای آنکه گیاه شما در فصل‌های سرد سال گل دهد، باید آن را در محیط‌هایی قرار دهید که شب‌ها هیچ نوری به آن نرسد، برای این منظور می‌توانید در شب تا زمانی که خانه شما روشن است، یک کیسه‌زباله مشکی بر روی آن کشیده و زمانی که لامپ‌ها را خاموش کردید رویش را بردارید. تنها نکته مهم در نگهداری بنت قنسول این است که دمای خانه خود را زیاد بالا نبرید، چراکه دمای بالا از قرمز شدن گیاه شما جلوگیری می‌کند.

نیازهای بنت قنسول؛ خاک، آب، نور و مواد غذایی موردنیاز

بهترین خاک برای این گیاه خاک قلیایی بوده و بهتر است از بسترهای آماده استریل شده که دارای خاک‌برگ هستند برای آن استفاده کنید. این گیاه به خاکی مرطوب نیاز داشته و باید آبی که برای آن می‌ریزید از منافذ زیرین گلدان خارج شود. لازم است بدانید آبیاری بیش‌ازحد و کمتر از حد لازم منجر به ریزش برگ‌ها می‌شود. بهتر است این گیاه را در مکان‌هایی قرار دهید که نور کافی به آن برسد. پنجره‌های نورگیر جنوبی عموماً بهترین قسمت‌های یک‌خانه آپارتمانی هستند که می‌توانید بنت قنسول را در آن قرار دهید. در صورت کمبود نور در این گیاه برگ‌ها زرد شده و دچار ریزش خواهند شد. بنت قنسول در دمای ۲۲-۱۹ درجه سانتی گراد دارای رشد خوبی بوده که در شب این دما کمتر نیز خواهد بود. برای تغذیه مناسب گیاه نیز لازم است از کودهای حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم استفاده کنید، چراکه منجر به رشد بهتر گیاه خواهند شد. زمانی که گیاه شما گل داد باید کود دهی را قطع کرده و این کار را به خرداد تا آبان ماه و بافاصله حدود ۳ هفته موکول کنید.

نحوه تکثیر بنت قنسول

بنت قنسول در ماه اسفند، بهار و حتی تابستان که گل وجود ندارد توسط قلمه چوب نرم تکثیر می‌یابد. اگر می‌خواهید گیاه کوتاه‌تر و پرپشت‌تری داشته باشید باید قلمه گیری از گیاه را در ماه شهریور انجام دهید؛ به دلیل آنکه قلمه‌هایی که در فصولی غیر از شهریور رشد می‌کنند دارای شاخه‌های بلندتری هستند.

3
ارسال دیدگاه

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
ستارهHildaSamira Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
Samira
میهمان
Samira

سلام
من هفته پیش گل بنت خریدم بعد یه هفته الان برگاش لوله ای شده باید چیکار کنم

Hilda
میهمان
Hilda

تمام برگها و گلهای گل کریسمس من خشک شده و میریزند دلیل آن چیست و آیا دوباره برگ و گل خواهند داد ؟

ستاره
میهمان
ستاره

سلام وقت بخیر؛من یک بنت قنسول کادو گرفتم ۴ماه هست دارمش،احساس می کنم حالش اصلا خوب نیست برگهای قرمزش پژمرده شده،دائم می ریزه،روش یک چیزهای ریز سفید نشسته با تکان جابجا می شه.راهنمایی کنید چیکارش کنم

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]