اسکانو
ژئوپارک قشم

ژئوپارک جهانی قشم، اولین و تنها ژئوپارک خاور‌میانه

در مطالب گذشته در مورد جاذبه های گردشگری قشم برایتان بسیار گفته ایم، اما یکی از جاذبه های گردشگری قشم که در سفر به این جزیره نباید دیدن از آن را از دست بدهید ژئوپارک جهانی قشم است. این ژئوپارک در غرب جزیره قشم قرار گرفته و مساحتی برابر با 30 هزار هکتار را به خود اختصاص داده است. ژئوپارک جهانی قشم در سال 2006 در شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو ثبت شد و در واقع اولین و تنها ژئوپارک در خاورمیانه به شمار می آید. ژئوپارک جهانی قشم در کنار ساحل و جنگل های حرا قرار گرفته است و در آن چندین پدیده زمینه شناسی به همراه مجسمه های بسیاری به اشکال مختلف به دلیل فرسایش ایجاد شده اند.

فضاهای مختلف در ژئوپارک جهانی قشم

بام قشم

بام قشم یک دشتی زیبا با چشم اندازی بکر است که ساحل شمالی و جنوبی جزیره را برای شما به تصویر خواهد کشید. بام قشم دقیقا در قسمت مرکزی جزیره قرار گرفته و ارتفاعی به بلندای 120 متر دارد. در دیواره های این بام لایه هایی از مارون و ماسه سنگ بوده و بر فراز آن قادر هستید تا ساعت ها جنگل حرا و دره تندیس ها را نظاره کنید.

تنگه چاه کوه

چاه کوه

دو تنگه عمود بر هم در ژئوپارک قشم خواهید دید؛ تنگه هایی عمودی که شکل های عجیبی داشته و نقاشی های خلاقانه ای بر روی دیواره های آنها خواهید دید. تنگه های موجود دارای یک لایه ماسه سنگی هستند که در میان آنها حفره های متعددی ایجاد شده که همین امر زیبایی آنها را دو چندان کرده است. دلیل نام گذاری این تنگه به چاه کوه این است که چاهی در کف تنگه حفر شده تا از آب باران پس از بارندگی بتوان استفاده کرد.

دره تندیس‌ها و ستارگان

دره تندیس‌ها و ستارگان

بر روی سطوح مختلف از این دره ترک های گلی و بسیاری زیادی قابل مشاهده هستند، این دره ساختاری شبیه به دره ستاره ها داشته و فرسایش های طبیعی منجر شده تا تندیس های متفاوت و جالبی در آن پدید آید. دره ستاره ها اما بر خلاف دیگر فضاهای این ژئوپارک در جایی بیرون از محوطه قرار گرفته و به دلیل ساختار ویژه ای که دارد یکی از اصلی ترین های این ژئوپارک معرفی می شود. دره ستاره ها دارای لایه های رسوبی نرمی است که یک لایه از ماسه سنگ بر روی آنها قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]