اسکانو

کاخ گلستان، کاخی به قدمت تاریخ در دل شهر تهران

شاید خیلی از ما ندانیم که در کوچه پس کوچه های این تهران بزرگ بناهای قدیمی و بزرگی وجود دارد که سالیانه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به سوی خود جذب می کنند. بسیاری از ایرانیان در کشور های خارجی به دنبال مناطق و بناهای شگفت انگیز هستند، غافل از آنکه ایران خودمان کم ندارد از این دست جاذبه های گردشگری که نمونه های خارجی به گرد پایشان هم نخواهند رسید!

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از همین بناهای قدیمی است که ساخت و تکمیل آن در سال های متفاوتی صورت گرفته است. این مجموعه دارای نوع خاصی از معماری بوده و با قدمتی که دارد شاهد وقایع تاریخی مهمی بود است. ساخت این بنا از دوران صفویه شروع شده و تا زمان قاجار و ناصرالدین شاه ادامه داشته است، و اینگونه که از تاریخ مشخص است ناصرالدین شاه قاجار با تاثیر پذیری از سفرهای اروپایی خود برای کاخ گلستان تغییراتی بسیار ایجاد کرده که در آن می توان این تغییرات اروپایی را شاهد بود!

کاخ گلستان

در دل کاخ گلستان و در زمان های گذشته، تاجگذاری پادشاهان قاجار از جمله احمدشاه بر تخت مرمر، تاجگذاری مظفرالدین شاه قاجار در عمارت بادگیر، گشایش مجلس یکم در ۱۸ شعبان ۱۳۲۴ ق با حضور شاه در اتاق برلیان عمارت گلستان،برپایی مجلس مؤسسان در آذر ۱۳۰۴ برای انقراض سلسله قاجار و استقرار سلطنت پهلوی در تکیه دولت، نخستین جلوس رضاشاه در ۱۳۰۴ ش بر تخت مرمر، تاج‌گذاری رضاشاه در ۴ اردیبهشت ۱۳۰۵ ش در تالار سلام و تاج‌گذاری محمدرضا پهلوی در تالار سلام رخ داده است.

کاخ گلستان

از دسته بناهای موجود در کاخ گلستان می توان به شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر نام برد.

کاخ گلستان

کاخ گلستان در تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ قرار دارد و برای رسیدن به آن می توانید از طریق مترو اقدام کنید. برای بازدید از این مجموعه تاریخی برای گردشگران داخلی مبلغ ورودی 2500 تومان بوده و برای بازدید از هر موزه باید مبلغ 2500 تومان نیز پرداخت کنید. این مبلغ ورودی برای گردشگران خارجی 15000 تومان بوده و برای دیدن هر یک از موزه ها مبلغ 8000 تومان می باشد که تالار اصلی دارای نرخ بلیت 15000 هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]