اسکانو

[:en]کاربردهای جالب لیمو‌‌ترش در خانه و آشپرخانه[:de]

کاربردهای جالب لیمو‌‌ترش در خانه و آشپرخانه

[:]

لیمو ترش دارای خواص بسیار زیادی است که بر هیچ کس پوشیده نیست، لیمو ترش علاوه بر کاربردهای سلامتی و زیبایی پوست می تواند بهترین یار شما در تمیز کردن وسایل مختلف خانه باشد. چه چیز بهتر از آنکه به جای استفاده از مواد شیمیایی پر ضرر مقداری لیمو ترش تهیه کنید و بسیاری از پاک سازی های خانه خود را به آن بسپارید.

پاک کردن و بو زدایی از مایکروفر با لیمو ترش

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-2

تمام کسانی که در خانه خود از دستگاههای مایکروفر استفاده می کنند، قطعا بارها و بارها پس از باز کردن درب آن با بویی از ته مانده غذاهای گرم شده داخل آن مواجه خواهند شد. اما لیمو ترش کار را ساده کرده است! به واسطه یک کاسه آب و مقداری لیموی برش خورده در داخل آن می توان به پاکسازی و بو زدایی داخل مایکروفر پرداخت. به این واسطه ظرف پر از آب و لیمو ترش را داخل مایکروفر قرار داده و سپس آن را روشن کنید و تا زمانی که شیشه مایکروفر بخار نکرده آن را خاموش نکنید، پس از مشاهده بخار آب بر روی شیشه آن را خاموش کرده و چند دقیقه ای صبر کنید تا مواد چسبیده داخل مایکروفر کمی خیس بخورند، سپس به واسطه دستمالی تمیز آن را پاک کنید.

از بین بردن بوی بد سطل زباله با لیمو ترش

سطل زباله همیشه وسیله ای آلوده و بد بو بوده و از بین بردن بوی بد آن کار ساده ای نیست. برای از بین بردن بوی بد سطل زباله، کمی پوست لیمو ترش درون آن قرار داده و روی آن را تا حدی آب سرد بریزید، پس از گذر زمانی کوتاه آن را بشویید و از داشتن سطلی تمیز و خوشبو بهره ببرید.

از بین بردن لکه های روی لباس با استفاده از لیمو ترش و نمک

از لیمو ترش به همراه نمک می توانید در از بین بردن لکه های روی پارچه استفاده کنید. این روش را برای پارچه های نازک و ظریف نیز می توانید استفاده کنید و مطمئن باشید مشکلی برای پارچه شما پیش نخواهد آمد. قسمتی از پارچه که دارای لکه است در مقداری آب که در آن لیمو ترش و نمک ریخته اید به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده و سپس آن را با سرکه و آب گرم شستشو دهید.

پاکسازی تخته گوشت با لیمو ترش

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-3

پس از چند دوره استفاده از تخته گوشت، شاهد تغییر رنگ با بویی بد مواجه خواهید شد. برای پاکسازی تخته گوشت از مقداری لیمو ترش به همراه نمک یا جوش شیرین استفاده کنید. به این منظور، جوش شیرین یا نمک را بر روی تخته گوشت ریخته و نصفی از لیمو ترش را بر روی آن بکشید تا تمیز شود. اگر تخته گوشت شما از جنس چوب بود پس از انجام پاکسازی با کمی روغن آن را چرب کنید.

 پاک کردن شیرالات سرویس بهداشتی با لیمو ترش

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-4

پاکسازی لکه ها روی شیرالات در سرویس های بهداشتی به دلیل وجود رسوبات آهکی کار ساده ای نیست، اما لیمو ترش این بار هم به کمک شما خواهد آمد و به سادگی در پاک کردن این لکه ها به شما کمک خواهد کرد. به این منظورتکه ای از لیمو برش خورده را بر روی شیرآلات بکشید و سپس با آب شستشو دهید.

از بین بردن رد تعریق بر روی لباس با لیمو ترش

رد تعریق روی لباس ها به سادگی از بین نمی رود، به همین منظور چندی قبل از شستشوی لباس مقداری آب لیمو ترش بر روی آن بکشید و سپس داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]