اسکانو
گل نماتانتوس

گل‌های آپارتمانی، نحوه نگهداری از گل نماتانتوس

گل نماتانتوس از خانواده گل های بنفشه آفریقایی بوده و خود به تنهایی دارای ۳۰ گونه مختلف می باشد. نحوه رسیدگی و نگهداری به این گیاه در خانه های آپارتمانی بسیار راحت بوده و شاید یکی از دلایلی مهم در محبوبیت این گیاه در میان گل‌های آپارتمانی همین امر باشد.

نور کافی برای گل نماتانتوس

برگهای این گیاه کاملا گوشتی و براق است، رنگ برگها تیره بوده و به نور زیادی جهت رشد نیاز دارد. پس گلدان را در جایی قرار دهید که بیشترین نور ممکن به گیاه برسد. این گل اواخر تابستان که روزها کوتاه می شوند شروع به گلدهی می کند، بنابراین باید برای او تفهیم کنید که روزها در حال کوتاه شدن هستند! به همین جهت در ماههای شهریور، مهر و آبان گلدان را در راهرو منزل قرار داده و زمانی که گل داد به داخل خانه بیاورید.

آبیاری گل نماتانتوس

چنین گل هایی که دارای برق و حالت چرمی بر روی برگ های خود دارند، در مقابل کم آبی مقاومت بالایی دارند. پس آبیاری این گیاه را زمانی انجام دهید که خاک آن کاملا خشک باشد، آب را نیز به قدری به گیاه بدهید که از زهکش پایین گلدان خارج شود.

دمای مناسب برای گل نماتانتوس

این گیاه علاقه ای شدید به هوای خنک دارد، از این رو گلدهی گیاه فقط در هوای خنک و پاییز انجام می شود. از این رو گیاه را در هوایی یکسان و گرم قرار ندهید. بهترین جا برای قرار دادن گیاه داخل راهرو، تراس و یا پشت پنجره بوده که گردش روز و شب و خنکای هوا را حس کند. توجه داشته باشید در فصول سرد و یخبندان گیاه به هیچ عنوان در فضای باز قرار نگیرد، زیرا احتمال یخ زدگی و از بین رفتن آن را در بر خواهد داشت.

خاک و کود مناسب برای گل نماتانتوس

بهترین خاک برای این گیاه همان خاک کاکتوس می باشد، زیرا جذب بالایی از رطوبت نداشته و دارای زهکشی مناسبی نیز می باشد. از خاک بنفشه آفریقایی با درصد پرلیت درشت بیشتری نیز می توانید بهره بگیرید. این گیاه در فصل تیر و مرداد در خواب فرو رفته و نیاز کمتری به کود دهی دارد، از این رو از اواخر تابستان، یک هفته در میان شروع به دادن کودهای کامل گلدهی با فسفر بنفشه آفریقایی کنید، زمانی که گل ها درآمد کود دهی را به ماهی یکبار کاهش دهید.

نحوه تکثیر گل نماتانتوس و از بین بردن آفات

تکثیر این گیاه به سادگی انجام شده و برای آن سه راه پیش رو دارید، می توانید در قدم اول یکی از برگها را کنده و داخل خاک بنفشه آفریقایی کنید و روی آن را یک نایلون بکشید تا رطوبت آن حفظ گردد، پس از آن گلدان را در هوایی خنک قرار داده و منتظر برای ریشه دهی بمانید، در تکثیر دقت داشته باشید که خاک باید حتما دارای پیت ماس باشد. راه دوم به این شکل است که ده سانت از ریشه سال جاری را زده و مستقیما داخل خاک فرو کنید و منتظر ریشه دادن بمانید، راه سوم این است که یکی از ساقه ها را بدون جدا کردن خم کرده و داخل خاک فرو کنید و پس از آن منتظر ریشه دهی بمانید و پس از ریشه زدن ساقه اصلی را جدا کنید.

این گل سوژه مورد علاقه برای شپشک ها می باشد و راه مبارزه با آنها استفاده از اسپری کونفیدور می باشد، در طول نگهداری از گیاه اگر رطوبت محیط را بالا نگه دارید تا کنه ها و شپشک ها به آن آسیبی وارد نمی کنند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]