اسکانو

[:en]گل آرایی خانه، چه گلی مناسب خانه شماست ؟[:de]

گل آرایی خانه، چه گلی مناسب خانه شماست ؟

[:]

استفاده از گل در فضای خانه، گل آرایی آپارتمان و حتی محل کار زیبایی،  طراوت و آراستگی را به فضا می‌بخشد. البته ممکن است بسیاری از ما به دلیل تنوع زیاد گل و گیاه های موحود برای فضاهای بسته اعتماد به نفس کافی برای انتخاب بهترین گل برای گل آرایی خانه خود نداشته باشیم و یا  نیاز به کمی راهنمایی داشته باشیم.  در ادامه سعی میکنیم نکات مفیدی را برای انتخاب نوع گل آرایی مناسب فضای شما را ارائه کنیم .

ساده انتخاب کنید !

اگر به طراحی‌های ساده علاق دارید برای گل آرایی خانه خود از گلهای ساده استفاده کنید؛ گلهایی که شاید خیلی مورد توجه نیستند.

با تزیین گلهای ساده می‌توانید روح تازه ای به خانه خود ببخشید. می‌توانید برای تزیین آنها از شاخ و برگ و یا حتی غنچه های کوچک استفاده کنید.

گل آرایی خانه، چه گلی مناسب خانه شماست ؟

با استفاده از گلهای ساده و تزئین آنها به کمک اجزایی مثل شاخه، برگ و حتی غنچه های کوچک می‌توانید به خانه خود جان تاره‌ای ببخشبد.  انتخاب دیگر برای گل آرایی خانه استفاده از درختچه های بونسای است.

استفاده از درختچه بونسای در گل آرایی خانه

استفاده از گل‌هایی که نیاز به مراقبت های خاص ندارند می‌تواند انتخاب مناسبی برای گل آرایی خانه باشد. گل‌های ارکیده در داخل یک گلدان مکعبی شکل و یا گیاه بامبو در داخل یک گلدان شیشه‌ای از جمله گیاهانی هستند که نیاز به مراقبت چندانی ندارند.

گل آرایی میز ناهارخوری با استفاده از گل ارکیده

با رعایت چند نکته ساده در چیدمان گلها می‌توانید گلدانهای بسیار زیبایی داشته باشید. برای قرار گرفتن منظم گلها میتوانید از نوار چسب بیرنگ استفاده کنید. بر روی گلدان، شبکه‌ای ایجاد کنید تا گلها به بهترین شکل در کنار هم قرار بگیرند و حرکت نکنند.

چیدمان گلها در گلدان به کمک چسب نواری - گل آرایی خانه

استفاده از گل‌های وحشی

اگر بخواهید به خانه ی خود حال و هوای روستایی و سنتی بدهید میتوانید برای گل آرایی خانه خود از گلهای وحشی استفاده کنید.  با استفاده از این گلها گرما و صمیمت را به خانه‌ی خود بیاورید. با استفاده از رنگ‌های شاد می‌توانید بر زیبایی خانه خود بیافزایید. برای رنگارنگ کردن خانه استفاده از گل‌ شمعدانی، آفتابگردان، لاله و بنفشه در گلدان‌های رنگی می‌تواند انتخابی مناسب باشد. میتوانید کمی خلاقانه عمل کنید و از قوری و یا ظروف چینی بی‌مصرف به جای گلدان استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود کمی از اسپری مویتان را بر روی گلها اسپری کنید تا برای مدت بیشتری تازه به نظر برسند.

استفاده از گلهای وحشی در گل آرایی خانه

گل‌های مناسب برای خانه‌های زیر شیروانی، دفاترکار و آپارتمان‌های کوچک

بعضی اوقات در فضاهای مشترک نمی‌توان به تنهایی برای انتخاب گل‌ها تصمیم گرفت. بهتر است در اینگونه اماکن هوشمندانه تر تصمیم بگیرید چراکه در این شرایط انتخابهای شما با توجه به رنگ محیط، وسایل موجود و حتی دکوراسیون دفترکار کمی محدودتر می‌شود. در اماکن مشترک ممکن است شما نتوانید گلدانتان را هر کجا که می‌خواهید قرار دهید. بنابر این سعی کنید از گل و گیاهانی استفاده کنید که نیازمند نور بسیار نیستند. بهترین انتخاب برای شما دسته‌ گل نیلوفر، سوسن، مینا و یا خوشه‌های گل آدریس است. می‌توانید این گل‌ها را در گلدان‌های شیشه‌ای قرار دهید. این گلها نیاز به مراقبت خاصی نداشته و برای هر مکانی مناسب هستند. با کمی خلاقیت میتوانید گلدانهای بسیار زیبایی درست کنید. اگر دو لیوان در دو اندازه مختلف دارید، می‌توانید با آن‌ها گلدانی خاص و زیبا بسازید. کافی است یکی را داخل دیگری قرار داده و فضای بین آن دو را با برش‌های لیمو پر کنید.

گلدانهای لیمویی -گل آرایی خانه

centerpieces-flowers-fruits

اگر حیوان خانگی دارید بهتر است در انتخاب گلهای خانه کمی بیشتر دقت کنید. برخی از گیاهان برای حیوانات خانگی خطرناک هستند. برای اجتناب از خطرهای احتمالی بهتر است از بابونه آفریقایی، ارکیده، بگونیا، نیلوفرهای برزیلی و گل رز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید تا گلها را در ظروف محکم قرار دهید و آنها را بر روی میزهای محکم بگذارید تا سرنگون نشوند.

بهترین روش نگهداری از دسته‌های گل

استفاده از دسته‌های گل تاثیر بسیار در روحیه ما دارد. با کمی نگهداری و رعایت چند نکته میتوانید عمر کوتاه دسته‌های گل را افزایش داده و مدت زمان بیشتری از این گل ها لذت ببرید. اگر جزو افرادی هستید که به طور مداوم گل میخرید این روش ها میتواند به کاهش هزینه های شما نیز کمک کند.

برای افزایش عمر گل‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. قرار دادن سکه مسی در آب (مس خاصیت آنتی باکتریال دارد)، استفاده از آسپرین در آب، استفاده از سفید کننده که کپک و باکتری را از بین میبرد، مخلوط سرکه سیب و کمی شکر و قرار دادن گلها در یخچال. آخرین روش یعنی قرار دادن گلها در یخچال بهترین روش در شب بوده و تا یک هفته گلهای شما را تازه نگه میدارد.

فقط کافی است تا قبل از خواب گلها را در یخچال قرار دهید تا تازه بمانند. اگر کمی به این موضوع فکر کنید منطقی به نظر میرسد چون در تمام گلفروشی ها یخچالهای بزرگی وجود دارد که دسته‌های گل را در آن قرار می‌دهند.

گل آرایی خانه

کار با گل‌ها بسیار لذت‌بخش است. از میان صدها گل با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف شما در انتخاب خود تنوع بسیاری دارید. می‌توانید از گلدان‌ها و ظروف مختلف استفاده کنید و خلاق باشید و هر زمان که می‌خواهید با توجه به حس و حالتان گل‌های مختلف را در اطرافتان قرار دهید.

از بوی خوب و زیبایی گل‌ها غافل نشوید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]