اسکانو
گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی مناسب برای فضاهای کم‌نور (سری اول)

همه تصور می‌کنند، تمام گیاهان نیاز به نور زیاد دارند! اما این تصور اشتباه است و هستند بسیاری از گیاهان که برای ادامه زندگی خود به نور زیاد نیازی نداشته و درواقع سایه است که بهترین شرایط رشد را برای آن‌ها ایجاد می‌کند؛ بنابراین برای آپارتمان‌هایی هم که از نور طبیعی بهره نمی‌برند گیاهان بسیاری وجود دارد که می‌توانند در سایه به‌خوبی رشد کرده و زینت‌بخش دکوراسیون داخلی باشند؛ ازاین‌رو در مطلب امروز قصد داریم گیاهان آپارتمانی سایه‌نشین را برای شما معرفی کنیم، پس همراه با ما باشید.

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم اولین گیاه زیبایی است که از منطقه کلمبیا آمده و از دسته گیاهان است که به دمای گرم نیاز دارد. در این گیاه دمای زیر 13 درجه به‌هیچ‌عنوان قابل‌تحمل نبوده و به رطوبت بالای هوا نیز نیازمند است. به این شکل باید هر یک روز در میان غبار پاشی برای گیاه انجام دهید تا رطوبت موردنیاز آن از این طریق تأمین گردد. برای نگهداری اسپاتی فیلوم بهتر است زیرگلدانی را همیشه پر از آب نگهدارید و آبیاری دستی نکنید.

کالاتیا

کاتالیا اسم‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است؛ اما این گیاه فارغ از اسامی مختلفش از آمریکای مرکزی آمده و از دسته گیاهان زینتی به شمار می‌رود. کاتالیا نیز به سرما حساس بوده و به گرمای زیاد و رطوبت بالا نیاز دارد ازاین‌رو باید برگ‌ها را هرچند روز یک‌بار غبار پاشی کنید تا رطوبت آن‌ها تأمین شود. نور متوسط غیرمستقیم برای این گیاه مناسب بوده و در صورت برخورد نور مستقیم به گیاه خواهید دید که‌برگ‌هایش ظاهر زیبای خود را از دست خواهند داد.

دیفن باخیا

دیفن باخیا گیاهی سمی است و در فارسی به آن سمبرگ نیز می‌گویند. شیره تولیدشده توسط گیاه به‌شدت سمی بوده و می‌تواند منجر به تحریک شدید اندام‌های مختلف بدن شود، به‌علاوه اینکه این گیاه به‌شدت برای نوزادان و حیوانات خانگی خطرناک است. دیفن باخیا در سایه رشد علفی داشته و تنها بیش‌ازاندازه دراز می‌شود، اما در کنار نور غیرمستقیم رشدی بسیار مناسب خواهد داشت. این گیاه به سایه نیز مقاوم بوده و هرماه باید برگ‌هایش به‌خوبی تمیز شوند. تنها نکته مهمی که در نگهداری دیفن باخیا مهم است، تعویض گلدان آن بوده که باید هرسال به‌اندازه دو برابر بزرگ‌تر از پارسال گلدان تعویض کنید.

بن سای دراگون

این گیاه دارای تنه‌ای بسیار بلند است و برگ‌هایی باریک دارد که به ساقه متصل هستند. لبه بیرونی برگ‌ها دارای راه‌راه‌های سبز و قرمز زیبایی است که به‌واسطه آن نام گل اژدها را هم به آن اختصاص داده‌اند. این گیاه توانایی قرارگیری در خارج و داخل از خانه را داشته و از دسته بن سای ها است و به‌شدت به سایه نیازمند است. رطوبت زیاد و کود دهی ماهیانه از نیازهای گیاه بوده و آبیاری آن نیز باید هرزمانی انجام شود که خاک گیاه خشک‌شده باشد.

گل گندمی

گل گندمی دارای برگ‌های ابلق است، نور خورشت گیاه را خسته کرده و علاقه‌ای بسیار به سایه دارد. این گیاه را در تابستان باید هفته‌ای 2 تا 3 بار آبیاری کنید و در زمستان‌ها این میزان به‌یک‌بار کاهش داده شود. غبار پاشی برای محیط‌های خیلی گرم لازم است. گل گندمی نهایتاً تا دمای 2 درجه سانتی گراد را تحمل کرده و پس‌ازآن در دمای سردتر از بین خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]