اسکانو
گیاهان اکسیژن ساز

گیاهان اکسیژن ساز و اهمیت استفاده از آن‌ها در اتاق‌خواب

یکی از دلایلی که نمی‌توانیم خواب راحت داشته باشیم، آلودگی هوایی است که به‌شدت در تنفس و نوع زندگی‌مان تأثیر گذاشته است. استرس روزمره، انرژی کم بعد از گذراندن یک روز شلوغ و پر همهمه همگی می‌توانند منجر به این شوند که شب‌ها تا صبح در تخت خواب خود غلت زده و لذت یک خواب عمیق از شما گرفته شود. دراین‌بین چند گیاه آپارتمانی وجود دارد که متخصص در امر تولید اکسیژن بوده و به‌خوبی می‌توانند منجر به خوابی راحت در شما شوند، به‌علاوه اینکه گیاهان سبز به‌خوبی می‌توانند انرژی ازدست‌رفته در یک روز کاری را به شما بازگردانده و سبب آرامش روانی شما شوند.

Gardenia گاردنیا

جالب است بدانید که پژوهشگران اعلام کرده‌اند تأثیر مثبتی که گاردنیا در خواب بهتر دارد، با تأثیر قرص والیوم برابری می‌کند؛ اما این گیاه نیاز به مراقبت زیادی داشته و باید در فضایی پرنور و غیرمستقیم از آن نگهداری کنید.

Spider Plant گندمی

گل گندمی معرف حضور همه شما است، گل گندمی همان‌طور که در مقاله گیاهان تصفیه‌کننده هوا برای شما گفتیم، از آن دسته گیاهان سبزی است که حدود 90 درصد از آلودگی‌های هوای محیط شمارا از بین خواهد برد. این گیاه اکسیژن ساز نیز بوده و قادر است در شب خوابی راحت را برای شما ایجاد کند. گل گندمی نیاز به نور غیرمستقیم و آبیاری تا حدود دو یا سه بار در هفته نیاز دارد و اگر دمای محیط شما گرم است باید غبار پاشی انجام دهید.

Valerian سنبل‌الطیب

این گیاه گل‌دار است و گل‌های آن در تابستان می‌روید. سنبل‌الطیب خوابی سریع و راحت را برای شما ایجاد کرده و برای نگهداری آن باید نور به مدت شش ساعت در روز از پشت پنجره به آن بتابد.

English Ivy پاپیتال

پاپیتال یک گیاه بسیار زیبا اما سمی برای کودکان و حیوانات خانگی است. گیاهی است که به تصفیه هوا و تولید اکسیژن پرداخته و از این طریق به خوابی راحت و عمیق می‌انجامد.

Jasmine یاس سفید

یاس سفید در کاهش استرس تأثیر بسزایی دارد، این گیاه با بهبود در کیفیت خواب به بهره‌وری در طول روز کمک زیادی می‌کند. برای نگهداری این گیاه زیبا باید خاک آن را مرطوب نگه‌داشته و در صورت گرمای هوا غبار پاشی انجام دهید.

Lavender اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای گل‌های خوشبویی است که در صنعت عطرسازی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. بوی خوش این گیاه خواب را تحریک کرده و استرس و فشارخون را کاهش می‌دهد.

سانسوریا / شمشیری

سانسوریا در شب به جذب دی‌اکسید کربن پرداخته و اکسیژن تولید می‌کند. این گیاه همچنین سموم داخل هوای خانه را نیز از بین برده و منجر به خوابی راحت می‌شود.

Aloe Vera آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا در شب تولید اکسیژن می‌کند؛ و برای نگهداری از آن باید نور مستقیم و طولانی‌مدت را فراهم کنید.

Peace Lily اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم مواد آلوده‌کننده هوا را جذب کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. این گیاه توسط گل‌های خود رطوبت ایجاد کرده و رطوبت هوای محیطی که در آن اسپاتی فیلوم قرار دارد حدود 5 درصد افزایش می‌یابد. این رطوبت میکروب‌های هوا به همراه عواملی که ایجاد خشکی بینی و گلو در طول شب می‌کنند را نیز از بین برده و به خوابی راحت منجر می‌شود.

Bamboo palm نخل بامبو

نخل بامبو بانام گیاه شامادورا نیز شناخته می‌شود. گیاهی که با سموم داخل هوا جنگیده و منجر به پاکی هوای داخلی می‌شود. ازاین‌رو خوابی راحت برای ساکنین ایجاد خواهد کرد. خاک مرطوب و نور غیرمستقیم خورشید از نیازهای بسیار مهم گیاه هستند.

Gerbera Daisies ژربرا جامزونی

ژربرا شب‌ها اکسیژن آزاد می‌کند که اگر دارای مشکلات تنفسی یا آلرژی در زمان خواب هستید، به تنفس راحت شما کمک خواهد کرد.

Golden Pothos پوتوس طلایی

پوتوس تصفیه کننده هوا بوده و از این طریق خوابی راحت برای شما ایجاد می‌کند. این گیاه پیچکی بوده و برای ادامه حیات به چند ساعت نور در طول روز و کمی آب هفته‌ای یک‌بار نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]