اسکانو

۱۰ آرشیتکت برتر جهان (بخش دوم)

  1. ایرو سارینن

یادبود توسعه ملی جفرسون

سارینن در سال 1910 در فنلاند به دنیا آمد 13 سال بعد همراه با خانواده به آمریکا مهاجرت نمود. پدر او معمار سرشناسی بود و ایرو تحت تدریس پدرش در آکادمی هنر میشیگان قرار گرفت. ایرو در حرفه‌اش روشهای جدید و متنوع ابداع می‌کرد هرجند در زمان زندگی اش از سوی معماران هم دوره خود نادیده گرفته شد و گاه مورد تمسخر قرار می‌گرفت امروزه به عنوان یکی از استادان معماری آمریکایی سده بیستم به شمار می‌آید.

از مهمترین آثار به جا مانده ار سارینن می‌توان به سازه یادبود توسعه ملی جفرسون، آزمایشگاه بل لبز در نیوجرسی و ترمینال فرودگاه جان اف کندی اشاره کرد.

  1. فیلیپ کورتلیو جانسون

فیلیپ جانسون در سال 1906 در اوهایو چشم به جهان گشود، 26 سال بعد او بخش معماری و طراحی را در موزه هنر مدرن نیویورک تأسیس کرد. بعدتر در ۱۹۷۸ او به عنوان عضو هیئت امنای موزه، مدال طلای مؤسسه معماران آمریکا را دریافت کرد و در سال ۱۹۷۹ او موفق به دریافت جایزه نخستین دوره از جایزه معماری پریتزکر شد. او دانشجوی مدرسه تحصیلات تکمیلی معماری و طراحی دانشگاه هاروارد بود. جانسون در سال 2005 در اقامتگاه شیشه‌ای معروفش از دنیا رفت.

خانه شیشه‌ای

برج سونی، ی پی جی پلیس، کاتدرال کریستال و خانه شیشه ای مهمترین آثار معماری این هنرمند بزرگ هستند.

  1. لودویگ میس ون در روهه

میس فن در روهه در سال 1886 به دنیا آمد و در سال 1969 از دنیا رفت. میس ون در روهه در کنار والتر گروپیوس و لو کوربوزیه به عنوان استادان پیشرو در معماری مدرن شناخته می‌شوند. وی در جستجوی یک روش منطقی بود که باعث هدایت فرایند خلاق طراحی معماری شود. او بخاطر استفاده از کلمات کوتاه «کمتر بیشتر است» و «خداوند در جزییات است» شهرت دارد.

کتابخانه مارتین لوتر کینگ
کتابخانه مارتین لوتر کینگ

کتابخانه یادبود مارتین لوتر کینگ جونیور در واشینگتن، برج‌های لافایت واقع در دیترویت و ورودی موزه Neue Nationalgalerie در برلین از شاهکارهای مهم و معروف این آرشیتکت بزرگ هستند.

  1. فرانک لوید رایت

فرانک لوید در سال 1867 چشم به جهان گشود و به عنوان مشهورترین معمار تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. او معمار، طراح داخلی و نویسنده آمریکایی است که بیش از هزار بنا و سازمان طراحی و پانصد ساختمان را کامل کرده است.

رایت آثار فراوانی از خود بر جای گذاشته. از مشهورترین آثار وی می‌توان به مرکز مردمی شهرستان مارین، امارت فالینگ واترز و  موزه سلیمان رابرت گوگنهایم اشاره کرد.

  1. آنتونی گادی ای کُرنت

آنتونی گادی معمار کاتالونیایی از بزرگ‌ترین معماران دو قرن اخیر شناخته می‌شود. عمدهٔ شهرت او به خاطر سبک منحصر به فرد و غریب و بسیار شخصی آثارش در شهر بارسلون است. او در سال 1852 به دنیا آمد و در ژوئن 1926 چشم از جهان بربست. گادی زندگی‌اش را وقف حرفه‌اش معماری کرد و تا پایان عمر مجرد ماند. گفته می‌شود آنتونی یک‌بار در سال ۱۸۸۴ مجذوب معلمی به نام جوزفا موره شد، ولی این علاقه یک‌طرفه بود.

کازا باتیو

کازا میلا در بارسلون مشهورترین شاهکار معماری تکمیل شده گادی است. همچنین کلیسای ساگرادا فامیلیا که از سال 1884 در دست ساخت است و تکمیل آن تا سال ۲۰۲۶ طول خواهد کشید دیگر اثر مشهور این معمار بزرگ است.

کلیسای بزرگ ساگرادا فامیلیا

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]