اسکانو

۱۰ آرشیتکت برتر جهان (بخش اول)

آرشیتکت یا مهندس معمار به کسی گفته می‌شود که نقشه کشی، طراحی و نظارت بر اجرای یک سازه بر عهده اوست. در واقع آرشیتکت از شروع طراحی تا پایان پروژه بر همه بخش‌های مهندسی و محاسباتی نظارت دارد و هماهنگ کننده نقشه‌های معماری، محاسباتی و تاسیساتی است. هر معمار قبل از طراحی، در ابتدا برای خود سبکی را انتخاب و طرح‌هایش را طبق شاخصه‌های همان سبک، مکتب و یا دوره ارائه می‌دهد. سبک‌های معماری زیر مجموعه‌های دوره‌های معماری هستند. معمولاً معمارها در طرح‌های خود امضاء دارند. این بدان معناست که هر معمار سبک مشخص به خود را دارد و معمولاً فرم‌هایی که بیانگر هویت کار او هستند. در این مقاله به معرفی ۱۰ معمار برتر جهان از نگاه متخصصان نشریه “تایم اوت” می‌‎پردازیم.

  1. سانتیگو کالاتراوا

سانتیاگو کالاتراوا

کالاتراوا یکی از مشهورترین مهندسین معمار معاصر است که در سال ۱۹۵۱ میلادی در اطراف شهر والنسیا اسپانیا متولد شده است. او در والنسیا تحصیلات معماری خود را در مدرسه هنر و معماری به پابان رساند و پس از آن به موسسه فنی فدرال سوییس رفت و پس از اتمام تز دکترای رشته مهندسی سازه تحت عنوان «چین خوردگی قاب‌های سه بعدی» به جرگه معماران پیوست.

برج پیچیده
برج پیچیده

موزهٔ علوم و هنر شهر والنسیا در اسپانیا، تالار موسیقی تنریفه در جزیره اسپانیایی تنریفه، موزه هنر میلواکی در ویسکانسین آمریکا و برج پیچنده در مالمو سوئد مهمترین آثار این آرشیتکت هستند.

تالار موسیقی تنریفه
تالار موسیقی تنریفه

 

  1. رنزو پیانو

رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در جنووا ایتالیا چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در دانشکده معماری فلورانس آغاز کرد و  در سال ۱۹۶۴ با پایان نامه‌ای در مورد «ساختمان‌های عربی در قسمتهای داخلی لیگوریا» فارق‌التحصیل شد. او در دهه ۷۰ میلادی برای طراحی مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو با ریچارد راجرز همکاری داشت.

ولت‌اشتادهاوس
ولت‌اشتادهاوس

ساختمانهای اداری B&B italia در نووه دراته کومو، مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در پاریس، ولت‌اشتادهاوس در کلن آلمان، ساختمان مرکز علم و تکنولوژی ملی هلند و ساختمان آکادمی علوم ایالت کالیفرنیا در سانفرانسیکو آمریکا از مهمترین آثار تکمیل شده این مهندس هستند.

  1. نورمن رابرت فاستر

فاستر در یک خانواده کارگری در شهر منچستر انگلیس زاده شد. وقتی تنها ۱۶ سال داشت مرسه را ترک کرد و بهخدمت نیروی هوایی پادشاهی درآمد. مشهورترین اثار او طرح گنبد مجلس ملی آلمان در برلین و بنای مشهور به «خیارشور» در لندن هستند.

برج خیارشور
برج خیارشور

ورشگاه نیوکمپ، مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۲)، فروگاه بین‌امللی کویت و ساختمان پارلمان آلمان دیگر آثار مهم این ارشیتکت انگلیسی است.

  1. فرانک گری

فرانک گری در سال ۱۹۲۹ میلادی در یک خانواده یهودی در شهر تورنتو کانادا به دنیا آمد. او در وجانی به آمریک مهاجرت کرد و در دانشگاه جنوب کالیفرنیا به تحصیل در رشته معماری پرداخت. سال ۱۹۵۶ در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشتهٔ برنامه‌ریزی شهری پرداخت و هم‌زمان در دفتر ویکتور گروئن مشغول به کار شد. او اکنون شهروند ایالات متحده و ساکن لس آنجلس است.

 

تالار کنسرت والت دیسنی
تالار کنسرت والت دیسنی

مهمترین آثار گری گالری هنر انتاریو در تورنتو، خانه رقصان در پراگ، جمهوری چک و تالار کنسرت والت دیسنی اشاره کرد.

گالری هنر انتاریو در تورنتو
گالری هنر انتاریو در تورنتو

 

  1. ریچارد راجرز

ریچارد جُرج راجرز معمار ایتالیایی‌تبار بریتانیایی است. از وی به عنوان یکی از جسورترین و جریان‌سازترین معماران مدرن سده کنونی یاد می‌شود. او در دانشگاه ییل درس خواند و مدتی با نورمن فاستر همکاری می‌کرد.

گنبد هزاره لندن
گنبد هزاره لندن

در سال ۱۹۹۹ گنبد هزاره لندن را طراحی کرد که در طراحی آن از صور فلکی الهام گرفته است. ساختمان لویدزو و ترمینال ۴ فرودگاه مادرید دیگر شاهکارهای این هنرمند معاصر هستند.

 

این مقاله ادامه دارد…

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]