اسکانو
کاربرد نوشابه

12 کاربرد نوشابه در خانه‌داری که باید بدانید

نوشابه‌ها از هر نوعی که باشند طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، شاید یکی از دلایل قند بالا، خرابی دندان، پوکی استخوان و … در بسیاری از افراد این روزها به دلیل استفاده مکرر از این نوشیدنی است؛ اما امروز می‌خواهیم فارغ از مصارف خوراکی این مایع از کاربردهای جالب آن در خانه‌داری برایتان بگوییم، همراه با ما باشید.

  1. پاک کردن لکه چربی لباس با نوشابه

اگر لباس‌های شما چربی گرفته‌اند، می‌توانید پس از گذاشتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، یک لیوان نوشابه را قبل از پودر لباسشویی در مخزن بریزید. این ماده به دلیل داشتن اسیدکربنیک و اسید فسفریک یک ضد لکه قوی به‌حساب می‌آید.

  1. سپر اتومبیل را به‌واسطه نوشابه پاک‌کنید

مقداری نوشابه بر روی اسفنجی ریخته و سپر ماشین خود را با آن تمیز کنید؛ هیچ ماده‌ای همانند نوشابه نمی‌تواند سپر ماشین شمارا تمیز کند.

  1. دور کردن حشرات موذی با نوشابه

نوشابه به دلیل قند و مواد موجود می‌تواند حشرات موذی را از شما دور کند. برای این منظور مقداری نوشابه در گوشه‌ای دور از خود بر روی زمین و یا داخل ظرفی قرار داده و سپس از جمع شدن حشرات داخل آن لذت ببرید!

  1. پیچ و مهره‌های قفل‌شده توسط زنگ آهن را با نوشابه جدا کنید

در جعبه‌ابزار شما هم اگر پیچ و مهره‌ای قفل‌شده در هم وجود دارد که باز کردن آن‌ها از یکدیگر به دلیل وجود زنگ آهن‌کار سختی است، کافی است مقداری نوشابه در ظرفی بریزید و سپس پیچ و مهره‌ها را بسته به میزان زنگ 15 دقیقه یا بیشتر داخل آن قرار دهید.

  1. پاک‌سازی سرویس بهداشتی با نوشابه

این نوشیدنی یکی از بهترین پاک‌کننده‌های سرویس بهداشتی است که می‌توانید به‌سادگی از آن استفاده کرده و خطرات مواد شیمیایی را هم به جان نخرید. برای این منظور باید یک قوطی کوچک نوشابه را بر روی سرویس بهداشتی بریزید و اجازه دهید تا یک ساعت بر روی آن بماند؛ پس‌ازآن شاهد خواهید بود که تمامی جرم‌ها به‌سادگی از بین رفته‌اند.

  1. از بین بردن موش‌های خانه با نوشابه

اگر در حیاط منزل شما هم موش‌ها راه‌یافته‌اند می‌توانید چند ظرف نوشابه را در قسمت‌های مختلف قرار دهید. موش‌ها علاقه‌مند به خوردن نوشابه هستند و به دلیل آنکه بدن آن‌ها قادر به دفع گازکربنیک نیست چاق و بیمار شده و به‌زودی می‌میرند.

  1. پاک‌سازی وسایل نقره و مس با نوشابه

ظروف مسی پس از مدت کوتاهی جرم‌گرفته و درواقع اکسید می‌شوند. برای رهایی از این مشکل می‌توانید مقداری از نوشابه بر روی اسفنجی نرم بریزید و بر روی ظرف بکشید تا به‌خوبی لکه‌ها از بین بروند. اگر ظروف نفر ای شما نیز دچار لک شده می‌توانید برای چند دقیقه آن‌ها را داخل نوشابه خیس کنید. پس‌ازآن ظروف را خارج کرده و با آب و شوینده ملایم بشویید.

  1. تمیز کردن قابلمه سوخته با نوشابه

برای قابلمه‌های سوخته و در اصطلاح ته گرفته نوشابه کوکاکولا بهترین ماده است. مقداری از نوشابه را در کف ظرف بریزید و برای بیست دقیقه اجازه دهید روی گاز بجوشد. پس‌ازاین کار اگر لازم بود بازم هم‌مقداری نوشابه ریخته و اجازه دهید تا تمام سوختگی‌ها به‌طور کامل برطرف شوند.

  1. از بین بردن لکه خون‌روی پارچه با نوشابه

نوشابه می‌تواند لکه‌های خون‌روی لباس را به‌راحتی پاک کند. ابتدا لباس خود را بشویید پس‌ازآن مقداری نوشابه روی محل خون ریختگی بریزید و اجازه دهید چنددقیقه‌ای بماند. پس‌ازآن مجدداً لباس را با شوینده شسته و خشک‌کنید.

  1. پاک‌سازی شیشه‌ها با نوشابه

نوشابه‌ها می‌توانند به‌سادگی رسوبات خشک‌شده و آلودگی‌ها را از سطح شیشه پاک کنند. برای این منظور مقداری نوشابه روی شیشه اسپری کنید و سپس توسط دستمالی آن را پاک‌کنید. زمانی که آلودگی‌های سمج پاک شدند با دستمالی دیگر و مواد شوینده شیشه، آن را به‌خوبی پاک‌کنید تا قند داخل نوشابه منجر به لکه‌ای جدید نشود.

  1. تمیز کردن زنگ آهن از وسایل

اگر وسیله‌ای آهنی دارید که دچار زنگ‌زدگی شده می‌توانید آن‌ها را به مدت 24 ساعت داخل نوشابه غوطه‌ور کنید، با این حالت وسایل شما همانند روز اول براق خواهند شد.

  1. پاک کردن لکه روغن ماشین از زمین توسط نوشابه

لکه‌های باقی‌مانده از روغن ماشین بر روی زمین به‌سادگی توسط نوشابه پاک شدنی هستند؛ برای این منظور روی لکه را نوشابه بریزید و اجازه دهید تا مدتی بر روی آن بماند؛ پس‌ازآن لکه‌ها به‌سادگی پاک خواهند شد.

  1. پاک کردن لکه جوهر با نوشابه

اگر لکه‌های جوهر بر روی موکت یا فرش افتاد مقداری نوشابه روی آن بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند؛ سپس لکه را پاک‌کنید.

  1. جدا کردن آدامس از سطوح مختلف با نوشابه

اگر آدامس بر روی لباستان چسبید، آن قسمت را داخل ظرفی از نوشابه فروکنید و اجازه دهید تا آدامس به‌سادگی از روی پارچه جدا شود. این کار برای سایر سطوح نیز صدق می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]