اسکانو
آشپزخانه تمیز

۵ راهکار ساده و کارآمد برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

معمولاً یکی از بخش‌های خانه که وقت زیادی برای تمیز کردن آن صرف می‌شود ، آشپزخانه است.برای همین سعی می‌کنیم این قسمت خانه را تمیز نگه‌داریم تا کمتر لازم باشد آن  را تمیز کنیم.در اینجا چند روش برای تمیز نگه‌داشتن آشپزخانه به شما معرفی می‌کنیم.

۱. آشپزخانه قسمت‌بندی کنید

با این روش بار زیادی از دوشتان برداشته می‌شود. آشپزخانه‌تان را به بخش‌های مجزا تقسیم کنید، مثلاً کابینت‌ها، جایی که می‌توانید ظروف شیشه‌ای و چینی‌تان را در آنجا نگه‌داری کنید. پیشخوان‌ها که لوازمتان را برای آماده کردن غذا آنجا قرار می‌دهید. قفسه‌ها که برای نگهداری خواروبار و مواد غذایی فاسد نشدنی مورداستفاده قرار می‌گیرند، فضای یخچال‌فریزر، زیر سینک برای قرار دادن لوازم بهداشتی و داخل کابینت‌ها که برای نگهداری قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها از آن استفاده می‌نمایید. از این طریق می‌فهمید چه بخش‌هایی اغلب مورداستفاده قرار می‌گیرند و بخش‌هایی که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند و تمیزترند را می‌توانید بافاصله زمانی طولانی‌تری تمییز نمایید.

۲. آشپزخانه‌تان را به‌درستی گردگیری کنید

تفاوت بین یک آشپزخانه‌ تمیز و یک آشپزخانه‌ به ظاهر تمیز را نحوه گردگیری نمودن آن‌ها تعیین می‌کند. مطمئن شوید که مقداری مایع ظرف‌شویی و یکپارچه‌ی مرطوب برای شروع دارید. قفسه‌ها و بخش‌های مختلف را ابتدا با یکپارچه‌ی مرطوب، سپس با یکپارچه‌ی خشک پاک‌کنید، این‌طوری به نظر می‌آید که سطوح از تمیزی برق می‌زنند!

۳. چیزهای استفاده نشدنی را دور بیندازید

” دور بریزم یا نریزم” قطعاً یکی از سوا لاتی است که در ذهن هرکسی وجود دارد! مردم معمولاً چیزهایی را انبار می‌کنند که ممکن است بعد از مدتی به کار بیایند! اما اگر چیزهایی در آشپزخانه‌تان دارید که مدت‌زمان زیادی از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، پس به‌احتمال‌زیاد در آینده نزدیک نیز از آن‌ها استفاده نخواهید کرد! پس آن‌ها را دور بیندازید.

تاریخ انقضاها را مرتب بررسی کنید و مواد غذایی که تاریخ‌مصرفشان گذشته است  حتی اگر از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را دور بیندازید.

حالت ایدئال این است که فقط چیزی را بخرید که احتیاج دارید، این‌طوری دیگر مجبور به انجام مراسم دور انداختن مواد غذایی نیستید! لوازمی را که به‌ندرت مورداستفاده قرار می‌گیرند را می‌توانید از طریق سراچه‌های فروش لوازم دسته دوم بفروشید.

۴. مواد را به‌صورت بستی بندی نگه ندارید

ممکن است شما موادی را به‌صورت عمده با بسته‌بندی بخرید، مثل ماکارونی، حبوبات، برنج یا غلات، آن‌ها را به ظروف پلاستیکی سالم و تمیز منتقل کنید. این‌طوری آن‌ها شکیل و مرتب به نظر می‌رسند و در فضا نیز صرفه‌جویی خواهد شد؛ اما مهم‌تر این است که با این روش آشپزخانه‌تان را تمیز نگه می‌دارید.

۵. هر جا هر لکه‌ای می‌بینید پاک کنید

هنگامی که شما با مایعاتی از هر نوع سروکار دارید، مثل سس‌ها، آب‌گوشت، سوپ‌ها یا هر چیزی، هرلحظه ممکن است بریزند. پاک کردن لکه‌ها همان زمانی که ایجاد می شوند، بهترین راهی است که می توانید مطمئن باشید یک آشپزخانه ی بدون لک دارید. ریختن مایعات روی مایکروویو، اجاق گاز یا کباب پز و مخلوط کن نیز فرقی نمی کند. هر چه سریع تر از شرشان خلاص شوید، این برای آشپزخانه‌تان بهتر است.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]