اسکانو
سفر به قبرس

5 محلی که در سفر به قبرس باید ببینید

قبرس یکی از جزایر بزرگ و پرحاشیه در نزدیکی ترکیه است و سالانه گردشگران بسیاری به‌خصوص ایرانی‌ها به این جزیره سفر می‌کنند. این منطقه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد، از ساحل شنی گرفته تا مناظر جذاب کوهستانی و سایت‌های باستانی همگی نقاط مثبتی هستند که توانسته‌اند سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه راهی کنند. درواقع می‌توان گفت قسمت جنوبی قبرس که متعلق به ملت یونانی قبرسی است یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری به‌حساب آمده و تمامی توریست‌هایی که قصد اقامت در هتل‌های پرشکوه این منطقه رادارند می‌توانند در مناطقی همچون ریزورت های اصلی پروتاراس، آیاناپا، لیاماسول، پافوس و شبه جزیره آکاماس اقامت کنند.

فاماگوستا

سفر به قبرس

این منطقه درواقع در قسمت شمالی قبرس قرار دارد و در سال‌های گذشته توسط ترک‌ها اشغال شد. فاماگوستا بین یک منطقه حائل شمال و جنوب قرارگرفته که مقامات ترکیه‌ای اجازه دسترسی به منطقه توریستی اروشا را نمی‌دهند. برخی از بخش‌های فاماگوستا تبدیل به یک شهر ارواح شده که در آن هتل‌ها متروکه شده و ماشین‌ها به همان حالتی که درگذشته توسط ترک‌ها اشغال شدند باقی‌مانده‌اند. بازدید از سالامیس باستانی با قدمت هزارساله به همراه ناحیه تاریخی مخروبه‌هایی مانند ستون‌ها، معبدها، آمفی‌تئاتر و کلیسای Agois Epifanios از دیدنی‌های این منطقه بوده که نباید آن‌ها را از دست داد. مسجد مصطفی پاشا و حمام Kirtikli از بناهای زیبایی هستند که در این بخش قرار دارند و دیدن از آن‌ها خالی از لطف نیست.

لیماسول

لیماسول در ساحل جنوب شرقی قبرس قرار دارد و یکی از شهرهای بندری شلوغ همراه با رستوران و کافه و امکانات تفریحی زیادی است. این ساحل را نمی‌توان بهترین ساحل قبرس دانست؛ اما امکانات تفریحی و بخش‌هایی از شهر قدیمی که در آن قرار دارد از جاذبه‌های گردشگری آن به‌حساب می‌آیند.

پافوس

پافوس یک بندر زیبا پر از قایق‌ها و کشتی‌های ماهیگیری است؛ پلیکان‌های بسیاری در اطراف این منطقه وجود دارند که می‌توانید در زمان خوردن غذاهای دریایی بی‌نظیر و خرید سوغاتی از مغازه‌های بیشمار آن به تماشای آن‌ها بنشینید.

صخره آفرودیت

درگذشته افسانه‌هایی بوده که گفته می‌شده آفرودیت الهه عشق از این نقطه از آب به بیرون زده و قصه‌های زیادی از آن شنیده می‌شود. این منطقه در جاده ساحلی لیاموسل به پافوس نزدیک روستای پیسوری بوده و به‌سادگی می‌توانید صخره آفرودیت را ببینید.

آمفی‌تئاتر کوریون

این مکان در غرب لیماسول قرارگرفته است؛ در این منطقه می‌توانید شاهد ویرانه‌های بازسازی‌شده باشید و در فضای آمفی‌تئاتر رومی نفسی تازه کنید؛ این آمفی‌تئاتر مربوط به قرن دوم میلادی است و اکنون برای برگزاری کنسرت‌ها از آن استفاده می‌شود. منطقه کوریون دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبا و بکری از اقیانوس است.

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
تحصیل در قبرس Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
تحصیل در قبرس
میهمان

مطلب جالبی بود واقعا سایت جالبی در زمینه قبرس دارید

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]